آفتاب
در دیدار با رییس‌جمهور سوریه

ولایتی: ایران هم‌چون گذشته در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده است

ولایتی: ایران هم‌چون گذشته در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده است

مشاور مقام معطم رهبری در امور بین‌الملل روز یک‌شنبه (8 آذرماه) در سفری رسمی به سوریه سفر کرده و با بشار اسد دیدار و درباره تحولات منطقه‌یی، همکاری‌های دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار که در دو بخش خصوصی و عمومی برگزار شد دکتر علی‌اکبر ولایتی ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و ملت و دولت ایران به رییس‌جمهور و دولت و ملت سوریه از دیدار دوباره بشار اسد ابراز خرسندی کرد.

در ابتدای این دیدارکه دکتر شیبانی، سفیر ایران در سوریه و دکتر حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران نیز حضور داشتند، رییس‌جمهور سوریه ضمن تشکر از مواضع اصولی مقام معظم رهبری و همراهی دولت و ملت ایران از پایداری سوریه گفت: تحولات جدی در منطقه در طول ماه‌های اخیر به وقوع پیوسته و اگر همراهی جمهوری ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم وجود نداشت حتما شاهد این پیروزی‌ها نبودیم و من از مواضع اصولی مقام معظم انقلاب در این خصوص اطلاع دارم و تشکر می‌کنم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز در این دیدار گفت: با حضور و شجاعت شما و ملت سوریه، دوره‌ای افتخارآمیز و بی‌نظیر از سوریه در تاریخ بر جای مانده است و به دلیل آن که در مقابل دشمنان اسلام و این جنگ جهانی و جریانات افراطی و تکفیری ایستاده‌اید مایه مباهات و افتخار هستید و رهبر معظم انقلاب همواره از دولت و ملت سوریه حمایت کرده‌اند و برای پیروزی شما دعا می‌کنند و رییس‌جمهور ایران نیز پیام محبت و سلام خود را ابلاغ کردند و همواره از این مسیر حمایت کرده‌اند و مطمئن هستیم پیروزی نصیب مقاومت و مردم سوریه خواهد بود.

رییس‌جمهور سوریه نیز با تاکید بر آگاهی کامل از حمایت مردم ایران گفت: همه پیروزی‌ها و استقامت و پایمردی انجام شده مرهون حمایت‌های رهبری، دولت و مردم شریف ایران است و اگر این حمایت‌ها نبود حتما پیروزی محقق نمی‌شد.

در ادامه این دیدار مهم‌ترین تحولات و مسایل منطقه‌یی و چشم‌انداز آینده در جلسه جداگانه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N1048806

وبگردی