آفتاب
کمالوندی در جمع خبرنگاران:

پرونده ایران در شورای حکام بسته نشود، برجام اجرایی نخواهد شد

پرونده ایران در شورای حکام بسته نشود، برجام اجرایی نخواهد شد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ظرف دو هفته آینده شورای حکام باید پرونده ایران در موضوع PMD را مختومه کند، گفت: معنی ندارد که وقتی موضوع PMD به نتیجه مشخصی نرسد، ما برجام را اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم ختم مرحوم غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده ایران در موضوع PMD، اظهار کرد: معنی ندارد که وقتی PMD در گزارش آژانس به نتیجه مشخصی نرسیده است، اجرای برجام از سوی ما انجام شود، زیرا برجام یک اقدام متقابل دوطرفه است.

وی افزود: ما تعهدات خود را اجرایی کردیم و منتظر نتیجه گزارش آمانو هستیم تا سایر اقدامات متقابل دو طرف انجام شود.

کمالوندی تصریح کرد: شورای حکام باید ظرف دو هفته آینده در این خصوص نتیجه‌گیری کند و نتیجه‌ ای مورد قبول ما این است که پرونده ایران در موضوع PMD بسته شود، در غیر این صورت طبیعتاً برجام اجرا نخواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آنها باید تعهد خود را که مربوط به بند 14 است، اجرا کنند و پیش‌نویس قطعنامه‌ای را بدهند که پرونده گذشته ایران را ببندد تا برجام وارد فاز اجرایی شود.

وی گفت: اگر آنها تعهد خود را انجام ندادند، دلیلی ندارد ایران هم بخواهد تعهدی را انجام دهد.

کمالوندی در پایان گفت: شورای حکام قرار است تا 15 دسامبر مصادف با 24 آذر در مورد موضوعات گذشته برنامه هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند.

کد N1048772

وبگردی