آفتاب

نگرانی 80 درصد ژاپنی‌ها از تکرار حملات تروریستی پاریس در کشورشان

نگرانی 80 درصد ژاپنی‌ها از تکرار حملات تروریستی پاریس در کشورشان

یک نظرسنجی که نتایج آن امروز (یکشنبه) منتشر شد نشان داد، اکثر ژاپنی‌ها نگران هستند حملات تروریستی به سبک حملات چند روز پیش در شهر پاریس در کشورشان رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک نظرسنجی که از جانب خبرگزاری رسمی کیودوی ژاپن انجام شد فاش ساخت که 79.7 درصد از ژاپنی‌ها بر این باورند حملاتی که چند روز پیش در پایتخت فرانسه به وقوع پیوست به آسانی می‌توانند در ژاپن نیز تکرار شوند.

از طرف دیگر بیش از نیمی از پاسخگویان این نظرسنجی معادل 56.3 درصد گفتند: دولت ژاپن باید در پی رخداد حملات تروریستی پاریس یک نشست امنیتی اضطراری را برای ارزیابی خطرات برگزار می‌کرد.

در تاریخ 13 نوامبر یک سلسله حملات همزمان از طریق بمبگذاری و حملات مسلحانه به دست افراطگران در شهر پاریس پایتخت فرانسه رخ دادند. در جریان این حملات 130 تن کشته و 350 نفر نیز زخمی شدند.

توکیو قرار است در سال 2020 میزبان بازی‌های المپیک تابستانی باشد. در پی حملات تروریستی پاریس دولت ژاپن طرح‌هایی را به منظور تقویت تدابیر امنیتی شامل گشایش یک مرکز با مشارکت وزارت امور خارجه به منظور جمع‌آوری اطلاعات درباره شبکه‌های تروریستی بین‌المللی اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N1048770

وبگردی