آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

بهره‌گیری مبلغان از ظرفیت‌های هنر ضروری است

بهره‌گیری مبلغان از ظرفیت‌های هنر ضروری است

آیت‌الله نوری‌همدانی بر ضرورت بهره‌گیری مبلغان از ظرفیت‌های هنر در راستای تبلیغ دین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای ستاد برگزاری جشنواره هنرهای آسمانی گفت: کار شما بسیار مهم و مقدس است، هنر یک ویژگی دارد که می‌تواند توجه‌ها را به سمت خود جلب کند.

وی افزود: خداوند متعال انسان را به شکلی آفریده است که فطرتا به زیبایی‌ها علاقه دارد و به این سمت کشیده می‌شود، به همین دلیل نیز قرآن را با هنر بر بشریت عرضه کرده است و ائمه اطهار نیز از هنر در ادعیه و سفارشات و زیارات استفاده مکرر کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حوزویان باید به هنر مجهز شوند زیرا علمای بزرگ ما از جمله سید بحرالعلوم... نیز هنرمند بودند امام راحل نیز در این عصر بهترین نمونه در این زمینه است.

این مرجع تقلید بیان کرد: یکی از مهمترین هنرهایی که طلاب باید یاد بگیرند، هنر ادبیات است. بنده در زمینه‌های شعر و ادبیات و خط فعالیت کرده‌ام زیرا کسی که دانش خود را با هنر درآمیزد ماندگاری سخنان و معارفی که به مردم عرضه می‌کند بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و پیاده‌روی زائران گفت: خوشبختانه 20 میلیون شیعه در این تجمع الهی و مدرسه انسان‌سازی شرکت می‌کنند ولی عربستانی‌ها از مدیریت 3 میلیون نفر در حج عاجز هستند.

وی تصریح کرد: در کودکی نیز به یاد دارم که رضاخان راه کربلا را بسته بود زیرا می‌دانست که این مسیر چه برکات و نعماتی را برای رشد فرهنگ اسلام و تشیع دارد.

وی خاطرنشان کرد: به طول کلی در طول تاریخ همیشه مستکبران با این حرم مطهر مشکل داشتند که در همین راستا متوکل عباسی 17 بار این حرم را تخریب کرد.

وی گفت: باید قدر اربعین و این زیارت را بدانیم زیرا سیدالشهدا(ع) باعث شدند این انقلاب پیروز شود و این چنین شیعیان گردهم متحد شوند.

انتهای پیام

کد N1048553

وبگردی