آفتاب

آموزش‌های ایمنی و امداد و نجات به بیش از یک میلیون دانش‌آموز

آموزش‌های ایمنی و امداد و نجات به بیش از یک میلیون دانش‌آموز

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از ارائه آموزش به بیش از یک میلیون نفر از دانش‌آموزان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مسعود حبیبی در هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس که صبح امروز در هنرستان دخترانه پاسداران در منطقه 19 تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در بیش از 8000 مدرسه حضور دارد و هدف سازمان گسترش حضور و آموزش‌ها در تمامی مدارس کشور است.

وی با اشاره به اجرای طرح دادرس اظهار کرد: این طرح که هدف از آن آمادگی دانش آموزان در روزهای سخت است از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اجرایی شده و تا کنون بیش از یک میلیون دانش آموز در این طرح تحت آموزش‌های ایمنی و امداد و نجات قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از آیتم‌های مهم در آموزش‌های ما آموزش خروج ایمن از مدارس است. همچنین درباره نحوه امدادرسانی نیز آموزش‌هایی به دانش‌آموزان داده می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همچنین در پایان از آغاز چهارمین دوره از طرح دادرس در کشور طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا رئیس آموزش و پرورش منطقه 19 تهران نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه 110 ساختمان آموزشی در منطقه 19 وجود دارد، اظهار کرد: 50 درصد از این ساختمان‌ها کمتر از 30 سال قدمت دارند. 30 درصد از آنها بین 30 تا 40 سال قدمت داشته و تنها قدمت 20 درصد از مدارس ما بالای 40 سال است ضمن اینکه حدود 5 یا 6 مدرسه تخریبی نیز در این منطقه داریم.

رئیس آموزش و پرورش منطقه 19 تهران افزود: 23 درصد نوسازی‌ها و بازسازی‌های مدارس در این منطقه نیز توسط خیرین انجام شده است.

انتهای پیام

کد N1048514

وبگردی