آفتاب
استاندار تهران:

حق دخالت در آرای مردم نداریم

حق دخالت در آرای مردم نداریم

استاندار تهران گفت:‌ اجرای قانون، زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم و فضاسازی برای ایجاد انتخاباتی رقابتی و باشکوه از اهداف اساسی است که برای چندمین بار نظام را بیمه کرده و دشمنان انقلاب را مایوس می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدحسین هاشمی در مراسم افتتاحیه همایش منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‌های تهران، قم، البرز و سمنان با اشاره به اینکه پایان سال 94 انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، گفت:‌ همه ما مسئول برگزاری این انتخابات هستیم و وظیفه ما به شکل مشخص اجرای دقیق قانون است.

وی با بیان اینکه مسئولیت مجریان انتخابات قبل از برگزاری، در زمان برگزاری و پس از آن کاملا مشخص است، افزود:‌ به هیچ وجه حق نداریم قانونا و شرعا از قانون تخطی کنیم زیرا قانون مسیر کار ما را مشخص کرده است.

استاندار تهران گفت:‌ به زمان ثبت‌نام کاندیداها نزدیک می‌شویم و کسانی که علاقه‌مند هستند در این رقابت مهم به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وارد شوند، به تدریج چهره‌های‌شان در شهرستان‌ها از طرق مختلف نشان داده می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم فرمانداران انتخاب هیات‌های اجرایی انتخابات در شهرستان‌ها است، تصریح کرد:‌ برخی در انتخاب هیات‌های اجرایی گلایه‌هایی داشتند، اما مگر می‌شود در شهری با بیش از 8 میلیون نفر جمعیت نتوانیم افرادی متدین، خوشنام، با تجربه، با مقبولیت اجتماعی، منصف و اصیل پیدا کنیم؟

استاندار تهران با اشاره به ویژگی‌های مهم در انتخاب هیات‌های اجرایی از سوی فرمانداران، گفت: هیات‌های اجرایی باید از میان کسانی باشند که وقتی نام آنها عنوان می‌شود همه از جناح‌های مختلف اصلاح‌طلب، اصولگرا و حتی منتقد احساس آرامش کنند.

هاشمی نقش فرمانداران به عنوان مسئولان انتخابات در شهرستان‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ فرمانداران با مدیریت خود می‌توانند ضمن انتخاب افرادی با صلاحیت مناسب فضا را به گونه‌ای مدیریت کنند تا رقابت‌های انتخاباتی به مسایل حاشیه‌ای کشیده نشود.

وی ادامه داد:‌ وظیفه داریم فضای انتخابات را به گونه‌ای مهیا کنیم تا نظر مقام معظم رهبری در حضور حداکثری مردم در انتخابات محقق شود.

استاندار تهران برگزاری نشست‌های احزاب و تشکل‌ها را فقط در قالب قانون مجاز برشمرد و عنوان کرد:‌ نشست‌های مختلف یا از سوی احزاب و گروه‌های دارای مجوز از سوی وزارت کشور برگزار می‌شود که در این صورت فقط لازم است به فرمانداران اطلاع داده شود یا ممکن است به همایش‌های عمومی تبدیل شود که در این صورت نشست‌ها به مجوز نیاز دارند.

هاشمی گفت:‌ با توجه به اینکه بر اساس تاکیدات رییس جمهور دولت تدبیر و امید دولتی فراجناحی است لازم است با تکیه بر آن اقدامات در چارچوب قانون انتخابات انجام شود.

وی با اشاره به اقدام مثبت معاونت سیاسی وزارت کشور در ایجاد کارگروه‌های آموزشی برگزاری انتخابات افزود: تسلط فرمانداران و مجریان انتخابات بر قانون موجب می‌شود در لحظه نیاز با تکیه بر قانون سخن گفته و قانون را اجرا کنند.

هاشمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که صیانت از آراء را حق الناس دانستند، گفت: آرامش و صحت انتخابات فرصتی برای حضور همه احزاب در انتخابات فراهم می‌کند تا با رقابتی سالم و حضور حداکثری مردم حماسه سیاسی دیگری رقم بخورد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه حق دخالت در آرای مردم را نداریم، ادامه داد: مردم بزرگوار ایران اسلامی در طول انقلاب اسلامی همواره در همه صحنه‌ها حضور داشته و حمایت خود را از نظام و انقلاب نشان داده‌اند. بر این اساس لازم است فضای انتخابات را به گونه‌ای فراهم کنیم تا مردم با آرامش در انتخابات حضور یابند.

وی تصریح کرد:‌ نباید اجازه دهیم در نشست‌ها و همایش‌هایی که دارای مجوز هستند افرادی ایجاد بی‌نظمی کنند. فرقی ندارد از چه جناحی باشد، وقتی نشست و همایشی مجوز دارد همه باید قانونا از آن حمایت کنند.

استاندار تهران در ادامه به لزوم حمایت از نشست‌های قانونی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ برگزاری این برنامه‌ها حضور حداکثری مردم را به دنبال دارد و هدف ایجاد رقابت سالم در انتخابات را مهیا می‌کند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: ممکن است شخص و جناحی از اقدامات ما آگاه نشود اما خداوند ناظر است و کوچکترین تخطی و اعمال نظر شخصی دربرگزاری انتخابات حق الناس است و باید در آخرت پاسخگو باشیم.

انتهای پیام

کد N1048299

وبگردی