آفتاب

تعطیلی سومین شبکه رادیویی فلسطینی در عرض یک ماه

تعطیلی سومین شبکه رادیویی فلسطینی در عرض یک ماه

ارتش اسرائیل شب گذشته سومین شبکه رادیویی فلسطینی در الخلیل واقع در کرانه باختری را در عرض یک ماه تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای نظامی اسرائیلی شب گذشته تجهیزات و وسایل شبکه رادیویی موسوم به "دریم" را که برنامه‌هایی در خصوص مقاومت و عملیات علیه نیروهای اسرائیلی پخش می‌کرد، مصادره و تعطیل کردند.

پیشتر شبکه رادیویی "رادیو مردم"، شبکه رادیویی دیگر در الخلیل، پیام تهدید آمیز مشابهی از سوی اسرائیل دریافت کرده بود.

محمود خلیفه، معاون وزیر رسانه فلسطین اعلام کرد: رادیو "ون اف ام" در الخلیل همان زمانی که پیامی تهدید آمیز به دفتر شبکه رادیویی "رادیو مردم" ارسال شد، هشدار مشابهی دریافت کرد.

خلیفه افزود: دو هفته قبل، ارتش اسرائیل دو شبکه رادیویی و تلویزیونی در شهر الخلیل، در جنوب کرانه باختری را تعطیل کرده و تجهیزات آن را مصادره کرد. امروز هم دو ایستگاه رادیویی دیگر را یکی در الخلیل و دیگری در جنین در شمال کرانه باختری را به اتهام استفاده از عبارات تحریک کننده علیه ارتش اسرائیل تهدید به تعطیلی کرد و این نشان می‌دهد که آنها اقداماتی تنش زا در پیش گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: تعطیلی ایستگاه‌های رادیویی فلسطینی نشانه‌ نقشه اسرائیل برای افزایش تنش‌ها است و نشان می‌دهد که آنها نمی‌خواهند آنچه در جریان است از طریق رسانه‌ها منتقل شود.

در حال حاضر 75 رادیوی محلی در کرانه باختری و 12 رادیو در غزه فعالیت دارند. همچنین 18 شبکه تلویزیونی در فلسطین مشغول به فعالیت هستند.

منطقه الخلیل از اول اکتبر محور عملیات مقاومتی علیه نیروهای اسرائیل بوده است.

انتهای پیام

کد N1048227

وبگردی