آفتاب

ارتقای جایگاه ارتش چین در اصلاحات اعلام شده از سوی شی جینپینگ

ارتقای جایگاه ارتش چین در اصلاحات اعلام شده از سوی شی جینپینگ

براساس اصلاحات پیشنهادی رئیس‌جمهور چین، نیروهای مسلح نقش پررنگ‌تری در معادلات داخلی و منطقه‌ای ایفا خواهند کرد و تلاش شده تا یک فرماندهی متمرکز اداره بزرگترین ارتش دنیا را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین اخیرا از اصلاحات گسترده‌ای پرده برداشته که مدرنیزه کردن بیشتر ساختار فرماندهی بزرگترین نیروی مسلح جهان برای عملکرد بهتر و پیروزی در یک جنگ مدرن را در دستور کار قرار داده است.

رئیس‌جمهوری چین در حالی که کشورش بر ادعای مالکیت خود بر مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی و شرقی تاکید دارد، مدرنیزه کردن ارتش را مد نظر گرفته است. نیروی دریایی چین بر روی زیردریایی‌ها و ناو هواپیمابر سرمایه‌گذاری کرده است و نیروی هوایی هم در حال ارتقای جنگنده‌های رادارگریز است.

اصلاحات رئیس جمهور چین شامل ایجاد ساختار فرماندهی عملیات مشترک تا سال 2020 و تجهیز مجدد مناطق نظامی موجود و نیز کاهش 300 هزار تایی نیروهاست.

یانگ یوجون، سخنگوی ارتش چین در شفاف‌سازی برنامه‌های اصلاحات گفت که مکانیزم جدید رهبری ارتش برای متمرکز کردن ساختار فرماندهی است که سابقا در دست چهار بخش بود.

چین با شتاب در راستای ارتقای جنگ‌افزارهای خود گام بر می‌دارد اما الحاق سیستم های پیچیده در سراسر یک ساختار فرماندهی منطقه‌ای چالشی جدی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N1048207

وبگردی