آفتاب

مایکل فالون:‌ مطمئن نیستیم پارلمان مجوز حمله هوایی در سوریه را بدهد

مایکل فالون:‌ مطمئن نیستیم پارلمان مجوز حمله هوایی در سوریه را بدهد

وزیر دفاع انگلیس با اعلام این مساله که دولت لندن درباره رای پارلمان در انجام اقدام نظامی علیه داعش در سوریه مطمئن نیست، گفت: اگر رهبر اپوزیسیون به نمایندگان خود دستور دهد تا رای مخالف بدهند، اوضاع سخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه ساندی تلگراف، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس گفت، امیدوار است که قانونگذاران احزاب مختلف کشور مساله مربوط به اقدام نظامی دولت لندن علیه داعش را مورد بررسی قرار دهند اگرچه حزب کارگر با این مساله کاملا مخالف است.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر از قانونگذاران می‌خواهد تا علیه حملات هوایی رای دهند. اما بسیاری از نمایندگان این حزب خواستار برگزاری رای گیری آزاد هستند.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار این کشور از نمایندگان دیگر احزاب خواسته تا از گسترش حملات هوایی علیه داعش در سوریه حمایت کنند. انگلیس قبلا داعش را در عراق مورد هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

فالون در پاسخ به سوالی درباره این مساله که آیا اقدام نظامی در سوریه رای می‌آورد یا خیر، گفت:‌ ما باید مطمئن شویم که این رای گیری با اکثریت آرا همراه خواهد بود. البته اگر جرمی کوربین نمایندگان حزب کارگر را متقاعد کند تا علیه این اقدام نظامی در سوریه رای دهند، اوضاع سخت می‌شود.

کامرون در سال 2013 نتوانست رای لازم را برای انجام اقدام نظامی علیه سوریه به دست بیاورد.

در نظرسنجی که روز جمعه برگزار شد، 48 درصد از شرکت کنندگان از گسترش حملات هوایی علیه داعش در سوریه حمایت کردند و 30 درصد مخالف بودند.

انتهای پیام

کد N1048188

وبگردی