آفتاب

درخواست سیاستمدار روس از پوتین برای حمله‌ هسته‌ای به استانبول

درخواست سیاستمدار روس از پوتین برای حمله‌ هسته‌ای به استانبول

ایسنا نوشت: یکی از سیاستمداران روس از پوتین خواست برای انتقام گرفتن از ترکیه شهر استانبول را با بمب هسته‌ای هدف قرار دهد.

به دنبال بالاگرفتن تنش میان مسکو و آنکارا در پی سقوط یک فروند جنگنده روسی توسط ترکیه، یکی از سیاستمداران روس از پوتین خواست برای انتقام گرفتن از ترکیه شهر استانبول را با بمب هسته‌ای هدف قرار دهد.

به گزارش  روزنامه "میرر" انگلیس، ولادیمیر ژرنوفسکی، رئیس حزب "لیبرال دموکرات" روسیه ضمن درخواست از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور برای ویران کردن شهر استانبول ترکیه گفت: حمله با بمب هسته‌ای می‌تواند به راحتی استانبول را با خاک یکسان کند، یک بمب هسته‌ای کافی است تا این شهر از روی زمین محو شود.

بحران میان مسکو و آنکارا پس از آن بالا گرفت که ترکیه یک جنگنده روسیه را در آسمان سوریه سرنگون کرد که به دنبال آن یک خلبان روسی و یک سرباز روس کشته شدند.

روسیه پس از این اقدام ترکیه، سامانه دفاعی ضد موشکی خود را در سوریه تقویت و تغییراتی را در روابط اقتصادی خود با ترکیه ایجاد کرد.

در همین راستا، رئیس کمیته روابط بین الملل در دومای روسیه در صفحه رسمی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" اظهارات یکی از نمایندگان کنگره آمریکا را منتشر کرد که در آن تاکید کرده "ترکیه نباید عضو ناتو باشد."

وی به نقل از این نماینده نوشت: باید برای روسیه دست زد اما در مقابل می‌بینیم که به شدت از کاری که کرده و به خاطر اقدامی که دولت ما خواهان اتخاذ آن نیست یعنی مقابله با تروریست‌هایی که مردم آفریقا، خاورمیانه و پاریس را می‌کشند، از مسکو انتقاد می‌کنند. اگر عضویت ناتو به معنای دفاع از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه است، پس در این صورت نباید عضو ناتو باشد یا اینکه ما نیز نباید عضو آن نباشیم.

رئیس کمیته روابط بین الملل در دومای روسیه به نقل از این نماینده گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه خطری علیه آمریکا و جهان غرب نیست. در صورت برکناری اسد در نهایت یک تروریست جای او را خواهد گرفت و اندیشه نابودی کشورهای غربی را در سر خواهد پروراند.

52310

کد N1048175

وبگردی