آفتاب
نماینده قصر شیرین:

سفر زائران اربعین به عراق نشانه اقتدار ایران است

سفر زائران اربعین به عراق نشانه اقتدار ایران است

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی سفر زائران ایرانی اربعین به کربلا را در شرایط فعلی منطقه نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

فتح الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در زمان صدام این ظرفیت‌ها وجود نداشت و متاسفانه مصیبت‌هایی برای کشور شاهد بودیم اما اکنون دو کشور مسلمان و برادر مراودات خوبی با یکدیگر دارند تا جایی که سال گذشته در ایام اربعین نزدیک به دو میلیون نفر به عراق سفر کردند و در مراسم اربعین شرکت کردند.

وی با اشاره به ظرفیت مرزهای کشور نیز گفت: البته مرز خسروی در قصر شیرین که روزانه 10 هزار نفر می توانستند از آن به عراق سفر کنند به دلیل محدودیتی که وجود دارد امکان بازگشایی نداشت زیرا طرف عراقی نمی‌توانست تضمین امنیت دهد؛ بنابراین ما از این مسیر نمی توانیم استفاده کنیم و از ظرفیت های دیگر استفاده خواهیم کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: ان شاالله با جمع آوری داعش سال آینده تعداد زوار اربعین به 5 میلیون نفر خواهد رسید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نوپا بودن دولت اسلامی عراق و وجود محدودیت‌هایی در این کشور اضافه کرد: ممکن است زوار ما به مشکلاتی هم بر بخورند اما عاشق امام حسین (ع) هستند و ما امیدواریم این ظرفیت‌ها از جمله امکانات رفاهی هرچه سریع‌تر فراهم شود.

وی با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و عراق یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران پناهگاه کشورهای اسلامی است و اینکه ایرانی‌ها خیلی راحت به عراق سفر می‌کنند در شرایط فعلی منطقه بزرگترین نشانه اقتدار کشور است.

انتهای پیام

کد N1048142

وبگردی