آفتاب

العبادی: 40 درصد از اراضی تحت اشغال داعش آزاد شده است

العبادی: 40 درصد از اراضی تحت اشغال داعش آزاد شده است

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر اینکه نیروهای عراقی 40 درصد مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کرده‌اند، گفت: برخی می‌خواهند پیروزی‌هایی را که نیروهای عراقی با عزم و اراده خود محقق کرده‌اند به شکست بکشانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در مقابل کنفرانس "مهاجرت جوانان" در بغداد گفت: برخی می‌خواهند عراق را درگیر نزاع‌های جانبی در مناطق و استان‌های عراق کنند تا منافع شخصی خود را محقق کنند این درحالی است که ما با چالش‌هایی از جمله چالش امنیتی و جنگ علیه داعش مواجهیم.

وی بر لزوم پیشبرد برنامه اصلاحات و مبارزه با فاسدان و اصلاح نهادهای دولتی تاکید کرد و گفت: ما به خاطر منفعت عراق و شهروندانمان تلاش می‌کنیم و برای مقابله با چالش‌ها و فاسدان اراده صادقانه داریم.

العبادی به اهمیت برگزاری چنین کنفرانس‌هایی به دلیل نقش زیاد جوانان در کشور اشاره و بر لزوم برداشتن موانع از سر راه پیشرفت جوانان تاکید کرد.

وی تاکید کرد که نیروهای عراقی پیروزی‌های بزرگی را به دست آورده و 40 درصد مناطقی را که داعش غصب کرده آزاد کرده‌اند و به این ترتیب خطر را از بغداد دور کرده‌اند.

العبادی افزود: برخی می‌خواهند پیروزی‌هایی را که نیروهای عراقی با عزم و اراده خود محقق کرده‌اند به شکست بکشانند.

وی گفت که سیاست روشنی را برای تحت پیگرد قرار دادن فاسدان در پیش گرفته و نمی‌خواهد پرونده فساد را به درگیری سیاسی تبدیل کند.

انتهای پیام

کد N1048074

وبگردی