آفتاب

کشته شدن سه جنگجوی مسلح در منطقه قفقاز روسیه

کشته شدن سه جنگجوی مسلح در منطقه قفقاز روسیه

ایرنا نوشت: سه جنگجوی مسلح در درگیری با نیروهای دولتی روسیه در جمهوری خودمختار داغستان در منطقه قفقاز کشته شدند.

این درگیری مسلحانه بامداد امروز یکشنبه، به دنبال شناسایی گروهی از جنگجویان توسط نیروهای امنیتی در منطقه «محرم کندی» واقع در مرز روسیه و جمهوری آذربایجان در جنوب داغستان رخ داد.

یک مقام امنیتی جمهوری داغستان به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: جنگجویان پس از تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی کشته شدند.

وی افزود: نیروهای امنیتی در قالب اقدام ها برای پاکسازی منطقه با گروه جنگجویان مسلح برخورد کردند و در درگیری مسلحانه سه عضو این گروه کشته شدند. در این درگیری نیروهای دولتی تلفاتی نداشتند.

منطقه قفقاز روسیه در یک سال اخیر نسبتا آرام بوده است اما در بازه زمانی دو ماه از عملیات هوایی ضدتروریستی روسیه در سوریه، سازمان های امنیتی روسیه تدابیر امنیتی را در منطقه قفقاز تشدید کردند و تا کنون شماری از جنگجویان مرتبط با گروه تروریستی داعش در این منطقه دستگیر یا در درگیری های مسلحانه با نیروهای امنیتی کشته شده اند.

اکثر این درگیری ها در منطقه چچن بوده که گفته می شود تا 200 نفر از ساکنان این جمهوری در صفوف داعش به فعالیت تروریستی در سوریه می پردازند.

«رمضان قدیرف» رئیس جمهوری چچن روز شنبه گفت، دیگر به افرادی از ساکنان این جمهوری که می خواهند از گروه های تروریستی در خاورمیانه جدا شده به میهن خود بازگردند کمک نخواهد کرد، زیرا در گذشته چنین فرصتی داشته اند که از دست داده اند.

52261

کد N1048028

وبگردی