آفتاب

آموس گلعاد: روسیه آزادانه وارد حریم هوایی ما می‌شود/آمریکا بزرگترین حامی اسرائیل است

آموس گلعاد: روسیه آزادانه وارد حریم هوایی ما می‌شود/آمریکا بزرگترین حامی اسرائیل است

رئیس هیات سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد که هواپیماهای روسی بارها وارد حریم هوایی اسرائیل شده‌اند اما هماهنگی میان مسکو و تل‌آویو مانع از وقوع رخدادهای مشابه نظیر حمله جنگنده‌های ترکیه به جنگنده روسی در سوریه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، آموس گلعاد، رئیس هیات سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در مرکز فرهنگی بئر السبع گفت: بیشتر مواقع خلبانان روس وارد حریم هوایی ما می‌شوند اما به دلیل هماهنگی امنیتی میان ما و مسکو هیچ مشکلی رخ نمی‌دهد. در دیدار قریب الوقوع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره اقدامات پیشگیرانه بیشتری برای ممانعت از ایجاد تنش صحبت خواهد شد.

گلعاد همچنین اظهار داشت که رژیم صهیونیستی به تفاهمات خود با روسیه پایبند بوده و به جنگنده‌های روسی اجازه می‌دهد آزادانه وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شوند.

وی اذعان کرد که اخیرا نیز بارها جنگنده‌های روسی از حریم هوایی این رژیم عبور کرده‌اند که این مساله در سایه همکاری امنیتی میان دو طرف انجام گرفته است.

وی گفت: براساس توافق میان روسیه و اسرائیل مسکو از حریم هوایی ما استفاده می‌کند و به ما اجازه می‌دهد تا آزادانه برای ممانعت از انتقال سلاح از سوریه برای حزب الله و از ایران اقدام کنیم.

آموس گلعاد روز شنبه تصریح کرد: آمریکا تنها کشوری است که از هیچ کمکی به "اسرائیل" فروگذاری نمی‌کند، سامانه گنبد آهنین را با هزینه خود برای ما راه اندازی کرده و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیارمان قرار داده است.

ژنرال آموس گلعاد در خصوص روابط با ترکیه نیز گفت: روابط ما با ترکیه همچنان متشنج است و با وجود برقراری روابط اقتصادی، روابط نظامی میان دو طرف به حالت تعلیق درآمده است.

انتهای پیام

کد N1047981

وبگردی