آفتاب
در دیدار با هیاتی از سنای آمریکا؛

رئیس پارلمان عراق، حمایت نظامی بیش‌تر در جنگ با داعش را خواستار شد

رئیس پارلمان عراق، حمایت نظامی بیش‌تر در جنگ با داعش را خواستار شد

رئیس پارلمان عراق با تاکید بر لزوم دقت در هدف‌گیری جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش، آمریکا را به افزایش حمایت نظامی از نیروهای عراقی و عشایر در نبرد با داعش دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق در دیدار با جان مک کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح در سنای آمریکا و هیات همراهش در بغداد بر لزوم افزایش دقت در عملیات‌های جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش و ممانعت از هدف قرار گرفتن شهروندان تاکید کرد.

در این دیدار که استوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق نیز حضور داشت، الجبوری افزایش حمایت‌های نظامی از نیروهای عراقی و عشایر را در نبردها با داعش خواستار شد.

رئیس پارلمان عراق در این دیدار خواهان همراه شدن عملیات نظامی با اقدامات انسانی شامل کمک‌رسانی به خانواده‌های آواره با هماهنگی نهادهای جامعه مدنی و ازسرگیری مساله آشتی ملی شد.

در این دیدار که لیندسی گراهام ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوری‌خواه آمریکا نیز حضور داشت، آخرین تحولات امنیتی، سیاسی و اقتصادی عراق و منطقه و راه‌های تحقق طرح جامع آشتی ملی در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مک کین نیز اظهار داشت: شکست دادن گروه تروریستی داعش نیازمند افزایش تعداد مشاوران امنیتی عراق و نیز فعالیت بهتر و بیشتر ساکنان مناطق درگیری در حفظ مناطق آزاد شده از چنگال داعش است.

انتهای پیام

کد N1047956

وبگردی