آفتاب

روند تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر از زبان جنتی

روند تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر از زبان جنتی

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اولین نشست این ستاد گفت: در روایات آمده است که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقامه شود همه فرایض دیگر سرپا می‌شود و اگر عمل نشد بقیه فرایض بر زمین می‌ماند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله احمد جنتی با بیان این‌که «متاسفانه این فریضه در عین این که به طور پراکنده عمل شده ولی بهای لازم به آن داده نشده است» اظهار کرد‌: در جمهوری اسلامی بسیاری از امر به معروف‌ها و نهی از منکرها بوده است و معروف‌ها رعایت شده و منکرها نیز انجام شده، ولی آن بهای لازمی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده به آن داده نشده است و اصل هشتم قانون اساسی همین طور متروک ماند.

وی با اشاره به این‌که «دوستانمان در ستاد امر به معروف بدون اینکه قانونی وجود داشته باشد فعالیت‌هایی را در این زمینه انجام دادند» گفت: آقای زرگر (دبیر ستاد)و سایر برادران و دوستان عزیزمان با اتکای به این که موضوع امر به معروف مورد عنایت حضرت امام و رهبری بود، فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، جنتی با اشاره به این‌که «افرادی می‌گفتند اگر می‌خواهیم امر به معروف کنیم باید جنبه قانونی داشته باشد» افزود: ما نظرمان از اول این بود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر زیر نظر مجموعه رهبری باشد که ایشان قبول نمی‌کردند و به هر حال حالت بی قانونی خود را داشت.

وی تاکید کرد: با زحمتی که آقای زرگر کشیدند آن موضوع به اینجا رسید که اول لایحه‌ امر به معروف را تهیه کردند و به آقای احمدی‌نژاد دادند و ایشان همانطور آن را کنار گذاشتند و هر چه پیگیری می‌کردند توجهی نشد و همان گونه ماند.

جنتی خاطرنشان کرد: لایحه امر به معروف و نهی از منکر سپس به مجلس رفت، دوستانمان در ستاد امر به معروف با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس زحمات زیادی را کشیدند تا آن لایحه جنبه قانونی پیدا کرد اما به هر حال مخالفتی با آن می‌شد و نماینده دولت هم در مجلس با آن مخالفت می‌کرد. بعد هم که تصویب شد دکتر روحانی نامه‌ای نوشتند و از این که این لایحه مشکلاتی دارد انتظار داشت که آقا جلوی آن را بگیرد.

وی با بیان این‌که «مقام معظم رهبری آن لایحه را به هیات حل اختلاف ارائه دادند» افزود: آیت‌الله شاهرودی نقش موثری داشتند تا این لایحه بالاخره تصویب شد.

ادامه دارد...

کد N1047819

وبگردی