آفتاب

هشدار روزنامه‌نگاران زندانی ترک به رهبران اروپایی

هشدار روزنامه‌نگاران زندانی ترک به رهبران اروپایی

دو روزنامه‌نگار ترک زندانی در نامه‌ای به رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آنها خواستند که بر سر حقوق بشر با ترکیه مصالحه نکنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان دوندار، سردبیر روزنامه جمهوریت ترکیه و اردم گل، رئیس دفتر این روزنامه در آنکارا، که به اتهام جاسوسی بازداشت شده‌اند، نامه‌ای را به رهبران کشورهای اروپایی نوشته‌ و از آنها خواسته‌اند تا بر سر مساله حقوق‌بشر با دولت ترکیه مصالحه نکند.

این دو روزنامه‌نگار که در زندان سیلیوری در نزدیکی استانبول ترکیه به سر می‌برند نامه خود را پیش از نشست امروز (یکشنبه) میان رهبران اتحادیه اروپا و ترکیه نوشته‌اند.

در این نامه که برای آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس ارسال شده، آماده است: ما همچنان امیدواریم که تلاش شما برای پایان دادن به بحران پناهجویی، ناقض ارزش‌های اساسی غرب از جمله حقوق بشر، آزادی بیان و مطبوعات نباشد.

دویچه وله گزارش داد که سخنگوی صدراعظم آلمان دریافت این نامه را تایید کرده است.

پیش‌تر گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا درباره محدودیت آزادی‌های دموکراتیک در ترکیه منتشر شده بود اما به گفته منتقدان، انتشار این گزارش پس از انتخابات پارلمانی این کشور بدین علت بود که لطمه‌ کم‌تری به اعتبار رجب ‌طیب اردوغان، پیروز این انتخابات بزند.

انتهای پیام

کد N1047677

وبگردی