آفتاب
/صداوسیما؛ یک سال پس از تغییر/

«9 ماه زمان نیاز داریم تا بدانیم»

«9 ماه زمان نیاز داریم تا بدانیم»

یک تهیه‌کننده باسابقه تلویزیون درباره‌ی عملکرد تلویزیون پس از گذشت یک سال از ریاست جدید صداوسیما و تغییراتی که محسوس است، توضیحاتی را ارائه داد.

اسماعیل عفیفه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، ‌درباره‌ی عملکرد تلویزیون پس از گذشت یک سال از تغییر مدیریت‌ها، اظهار کرد: چیزی که تاکنون به طور مشخص رخ داده این است که کارهای نمایشی در یک مرکز جمع شده‌اند که مدیر آن هم یکی از کاربلد‌ترین مدیران در سال‌های پیش بوده است. آقای تخشید در شبکه سه کارنامه درخشانی دارد، فکر می‌کنم باید کمی بیشتر زمان بگذرد تا نتیجه و عملکرد سیستم جدید خودش را نشان دهد. به نظرم دست کم هشت، نه ماه زمان نیاز داریم تا بدانیم فعالیت امور نمایشی تلویزیون چقدر مثبت بوده است.

این تهیه‌کننده تلویزیون همچنین بالا بردن تعرفه دستمزد نویسندگان در تلویزیون را از دیگر اقدامات مثبت صداوسیما در یک سالی که گذشت عنوان کرد و توضیح داد: پیش از این تعرفه دستمزد نویسندگان در تناسب با بازیگران و کارگردانان پایین بود اما از سال گذشته و پس از حضور رییس جدید سازمان دستمزد نویسندگان تا حد منصفانه و معقولی افزایش یافت. فکر می‌کنم در آینده نتیجه این تصمیم درست را بیشتر خواهید دید. انتظار می‌رود که بدین ترتیب نویسندگان با تمرکز بیشتری کار کنند و لزومی به این نباشد که همزمان چند فیلمنامه را پیش ببرند.

مخاطب نگران نیمه‌کاره ماندن «شهرزاد» نخواهد بود

عفیفه که پیش از این به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان «شهرزاد» با این مجموعه شبکه نمایش خانگی همکاری داشت،‌ درباره بازخوردهای این سریال، با تاکید بر قصه جذاب آن یادآور شد: نکته مهمی که «شهرزاد» داشته این است که فصل اول تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده و مثل بعضی کارهای شبکه نمایش خانگی مخاطب نگران این نخواهد بود که این مجموعه نیمه‌کاره رها شود.

وی با بیان اینکه «شهرزاد» قصه‌ای جذاب و مخاطب‌پسند دارد، یادآور شد: چنین توقعی نیز از آقای فتحی می‌رفت که کاری گرم و دلنشین را به مخاطب عرضه کند. بنده تا اوایل تصویربرداری همراه این مجموعه بودم و شاهدم که زحمات زیادی برای این کار کشیده شده است و امیدوارم با استقبال مخاطب سرمایه‌گذاران نیز برای ساخت چنین کارهای فاخری در حوزه نمایش خانگی تشویق شوند.

عفیفه در نهایت یادآور شد: مجموعه «شهرزاد» گرمای جدیدی به بازار شبکه نمایش خانگی داده است.

او در ادامه گفت‌وگوی خود از طراحی چند پروژه تلویزیونی جدید خبر داد و در عین حال گفت: طی مدتی که درگیر مجموعه «شهرزاد» بودم از تلویزیون دور بودم اما پس از آن و همزمان با تغییر مدیریت سازمان صدا و سیما، به کمک دوستان نویسنده تعدادی طرح و قصه جذاب پیدا کرده‌ام و قرار است آنها را به تلویزیون ارائه دهیم.

این تهیه‌کننده که این روزها مجموعه «پریا» را در حال ساخت دارد، یادآور شد: «پریا» مراحل ساخت خود را طی می‌کند ‌و تاکنون همه بازیگران جلوی دوربین رفته‌اند.

ایسنا از خبرگزاری‌های دیگر منصف‌تر بوده‌ است

تهیه‌کننده سریال‌های «زمانه»، «میوه ممنوعه» و «پس از باران» در بخش دیگر این گفت‌وگو به بهانه‌ی در پیش بودن شانزدهمین سال آغاز فعالیت خبرگزاری دانشجویان ایران و اینکه ارزیابی‌اش از عملکرد ایسنا در این سال‌ها چه بوده است، یادآور شد: من همیشه با بخش تلویزیون و رادیو ایسنا ارتباط برقرارکرده‌ام و از همان قدیم رابطه نزدیکی با دوستان خبرنگار این بخش داشته‌ام. به اعتقاد من ایسنا نسبت به خبرگزاری‌های دیگر منصف‌تر و قابل اعتمادتر بوده است.

او گفت: در حال حاضر نیز طرفدار کانال تلگرامی ایسنا هستم و در کنار اخبار سیاسی‌ و اجتماعی‌، اخبار هنری را نیز دنبال می‌کنم.

اسماعیل عفیفه در پایان تاکید کرد: به جرأت می‌توانم بگویم ارتباطی که با ایسنا دارم، بیش از سایر رسانه‌ها بوده است.

انتهای پیام

کد N1047628

وبگردی