آفتاب
یک مقام مسوول کارگری:

پول در کارهای خدماتی بیشتر است

پول در کارهای خدماتی بیشتر است

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور معتقد است: به دلیل آنکه پول در کارهای خدماتی بیشتر است استقبال بیشتری هم از بخش خدمات صورت می‌گیرد در حالی که بخش اعظمی از کارگاهها و کارخانه‌ها در کشور، تولیدی هستند و با ورشکستگی و نبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: علیرغم آنکه مواد خوراکی و مصرفی مردم مستقیما با بخش کشاورزی و دامپروری در ارتباط است و بخش‌های زراعی،‌ باغی و دامی از اشتغالزایی بالایی برخوردار است اما ورود به این بخشها و استقبال از کارهای تولیدی بسیار کم است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آجر یک صنعت و کار تولیدی است اما میزان استقبال از این بخش چقدر است؟ در صورتی که آجر نقش مهمی در ساخت و ساز و بالا رفتن یک ساختمان دارد؛ در مقابل کارهای خدماتی بیشتر به چشم می آید و درآمد بیشتری هم دارد و همین امر موجب شده تا کارجویان به کارهای خدماتی روی بیاورند.

این مقام مسوول کارگری افزود: کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها از جمله مکان‌هایی است که رعایت بهداشت به دلیل حفظ سلامت مردم امری ضروری است اما افراد به راحتی و بی دغدغه در آنها مشغول به کار می‌شوند و نگاه سودآوری در این قضیه بی تاثیر نیست.

عباسی تصریح کرد: عمده شرکتهایی هم که امروز تاسیس می‌شوند خدماتی هستند و راه اندازی دفاتر و آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری از جمله این شرکتها به شمار می‌روند که میل به انجام کارهای خدماتی را نشان می‌دهد.

به اعتقاد رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، چون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسبی برای اشتغال در بخش‌های صنعت و کشاورزی صورت نگرفته و از ظرفیتها و توانمندی‌های متخصصان این بخش‌ها استفاده نشده افراد به بخش‌های خدماتی گرایش پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1047618

وبگردی