آفتاب

بوکوحرام مسئولیت حمله تروریستی علیه شیعیان نیجریه را بر عهده گرفت

بوکوحرام مسئولیت حمله تروریستی علیه شیعیان نیجریه را بر عهده گرفت

گروه تروریستی بوکوحرام امروز(شنبه) مسئولیت حمله انتحاری علیه مراسم عزاداری شیعیان نیجریه برای امام حسین(ع) را که در نزدیکی شهر کانو در شمال این کشور رخ داده و 22 کشته برجای گذاشت، بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی بوکوحرام در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی به زبان عربی منتشر کرد گفت، روز جمعه بمب‌گذار انتحاری این گروه با منفجر کردن خود موجب کشته شدن شیعیان نیجریه که در حال برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) بودند شده است.

این گروه تروریستی مدعی شد، حملات علیه شیعیان را " تا زمان پاکسازی آنها از روی زمین" ادامه خواهد داد.

آمارهای اولیه مربوط به قربانیان این حمله تروریستی حاکی از کشته شدن 21 تن بود که این تلفات در نهایت به 22 تن افزایش یافت.

"علی کاکاکی"، یکی از سازمان‌دهندگان مراسم عزاداری شیعیان به خبرگزاری فرانسه گفت: تا کنون 22 نفر در اثر این حمله جان خود را از دست داده و 38 تن نیز مجروح شدند.

وی گفت، به رغم حمله تروریستی روز جمعه، اعضای گروه شیعیان "جنبش اسلامی نیجریه" راهپیمایی خود از شهر کانو به شهر "زاریا" در ایالت "کادونا" را که محل سکونت "شیخ ابراهیم زکزاکی"، رهبر این جنبش است ادامه دادند.

کاکاکی گفت: بعد از این حمله تروریستی تعداد بسیار بیشتری از اعضای ما به مراسم پیوستند و آنها هفته آینده به مقصد خواهند رسید.

حمله روز جمعه در روستای "داکاسویه" واقع در فاصله 20 کیلومتری جنوب شهر کانو رخ داد.

انتهای پیام

کد N1047351

وبگردی