آفتاب

استفان والت: مردم آمریکا باید شکرگزار توافق هسته‌ای ایران باشند

استفان والت: مردم آمریکا باید شکرگزار توافق هسته‌ای ایران باشند

استاد دانشگاه هاروارد در مقاله‌ای توافق هسته‌ای ایران را یکی از اتفاقاتی دانست که مردم آمریکا باید در سال 2015 شکرگزار آن باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ استفان مارتین والت، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد در مقاله‌ای در مجله فارن پالسی در مقاله‌ای به بررسی 10 موردی که باید مردم آمریکا در سال 2015 شکرگزار آن باشند پرداخت و نوشت: زمانی که ایالات متحده و ایران به توافق مقدماتی دست پیدا کردند من خوشحال بودم و زمانی که توافق نهایی انجام شد و مشخص شد که مخالفان در کنگره در رد آن شکست خوردند شکرگزار بودم.

او با تمجید از نمایندگان حامی توافق هسته‌ای ایران اضافه کرد: همه ما باید از آن دسته از سیاستمداران که در برابر فشارهای کمیته روابط عمومی آمریکایی - اسراییلی (آیپک) و دیگران مقاومت و از این توافق حمایت کردند و نیز از ائتلاف گروه‌های حامی توافق هسته‌ای که برای دفاع از آن سازماندهی شدند، سپاسگذار باشیم.

استفان والت در این مقاله می‌افزاید: فرض این که گزینه جایگزین این توافق جنگ دیگر در خاورمیانه بود،‌ باید سپاسگذار باشیم. مسلم بدانید که آدم‌های منفی‌باف در ایران و ایالات متحده قادر نیستند تا به نزاع جدیدی دامن بزنند،‌ شاید این دو کشور بتوانند به تدریج به سمت روابط سازنده اقتصادی حرکت کنند. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، همه ما دلایل بیش‌تری داریم که شکرگزار باشیم.

استفان والت در مقاله خود در فارن پالسی نوشت: طبق سنت،‌ روز شکرگزاری روزی است که ما ترس‌ها و گلایه‌ها را کنار می‌گذاریم و به جای آن بر آینده خوب و روشن خود متمرکز می‌شویم. در سال‌های اخیر من با فهرست کردن چیزهایی که رهبران جهان باید برای آن‌ها شکرگزار باشند،‌ یا چیزهایی که من شخصا باید سپاسگزار آن باشم، به این روز نگاه کرده‌ام؛ که هر دوی این موارد امسال کمی مشکل‌تر به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: کمبود اخبار ترسناک در جبهه جهانی وجود ندارد و سیاستمداران و دانشمندان در ایالات متحده به نظر می‌رسد از ما می خواهند تا با وضعیتی لرزان و هزیان بیگانه‌هراسانه بر سر شام بنشینیم. اگر شما به رژیم غذایی سخت سی.ان.ان یا فاکس نیوز ادامه دهید ممکن است که به طور کامل اشتهای‌تان را از دست بدهید.

این استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد ادامه داد: توصیه من این است آن‌ها را نادیده بگیرید. مشکلات زیادی در دنیا امروزه وجود دارد و نیز یکسری چیزها که باید در کشور نگران آن‌ها باشیم. اما آمریکایی‌ها نباید درباره این خطرات مبالغه کنند و نباید فرض کنند که جواب‌های سریع کم ارزش و راحت به آن‌ها بدهند.

او اضافه کرد: این درست است که ادغام اطمینان بیش از حد، کشورها را به سمت جنگ‌های احمقانه و باتلاق‌های پرهزینه سوق می‌دهد.

استفان والت زندگی در ایالات متحده،‌ ریاست جمهوری باراک اوباما،‌ توانایی در علم و تکنولوژی، سازمان‌ها و افراد هشداردهنده، خدمتگزاران مردم، نویسنده‌ها،‌ هنرمندان،‌ شعرا را از دیگر دلایل شکرگزاری مردم آمریکا در سال 2015 خواند.

انتهای پیام

کد N1047333

وبگردی