آفتاب

مشاوره قبل از ازدواج راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

مشاوره قبل از ازدواج راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز بر استفاده از ظرفیت‌های مشاوران در حل مسائل از جمله اختلاف‌های خانوادگی تاکید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز بر استفاده از ظرفیت‌های مشاوران در حل مسائل از جمله اختلاف‌های خانوادگی تاکید کرد.

مهدی جوهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مشاوران در کاهش مسائل مختلف از جمله اختلاف‌های خانوادگی امری ضروری است، اظهار کرد: باید بر ضرورت انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج و هنگام زندگی توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: وقتی اختلافی بین زن و شوهر به وجود می‌آید، چند نفر به عنوان داور انتخاب می‌شوند که بیشتر این افراد از میان بستگان مرد و زن هستند که قصدشان ایجاد صلح و سازش در میان آنان است.

این مقام مسئول یادآور شد: در قانون فعلی حمایت از خانواده، موضوع داوری به‌طور جدی مطرح شده است، اما متاسفانه خانواده‌ها آن‌طور که باید و شاید به این موضوع مهم توجه ندارند.

جوهری تصریح کرد: بر اساس وضعیت جامعه در سال 91، قانونگذار به این نتیجه رسید که در قانون حمایت از خانواده هیات داوری تشکیل و نظر خود را به دادگاه ارائه دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با اشاره به اینکه مجموعه مراکز مشاوره با دستگاه قضایی البرز همکاری خوبی دارند، عنوان کرد: در نتیجه این همکاری مؤثر شاهد کاهش طلاق در استان هستیم.

وی با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، گفت: در برخی از خانواده‌ها این مهم مورد توجه بوده که نباید پای زن و شوهر به دادگاه باز شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنابراین می‌توان با استفاده از ظرفیت مشاوران، از کشاندن اختلاف‌های خانوادگی به دادگاه‌ها و مراکز قضایی پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه باید با مشاوره زمینه و بستر ازدواج سالم و موفق را در جامعه فراهم کنیم، ادامه داد: لازم است در این راستا تلاش شود تا فرهنگ مراجعه به مشاور در مراحل اولیه تشکیل زندگی یا بروز اختلاف نهادینه شود.

جوهری خاطرنشان کرد: استفاده از نهاد داوری و یا مشاور در پرونده‌های اختلاف خانوادگی برای این است که قاضی به علم لازم برسد تا بتواند حکم مناسب و درستی بدهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در پایان با اشاره به اینکه کار رسیدگی به اختلافات خانوادگی از حساسیت های خاصی برخوردار است، یادآور شد: در این میان صلح و سازش و ارائه مشاوره می‌تواند با تأثیرگذاری خود شرایط مناسبی را برای زوجین در دریافت علت یا علل اختلافاتشان نشان دهد.

انتهای پیام

کد N1047279

وبگردی