آفتاب
در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

نشست «مصادر تمدن اسلامی» برگزار می شود

نشست «مصادر تمدن اسلامی» برگزار می شود

در راستای نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، نشست «مصادر تمدن اسلامی» در پژوهشگاه فرهنگ واندیشه برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی که مقرر است از ۳۰ آذر تا ۷ دی با همکاری جمعی از دستگاه های فرهنگی کشور برگزار شود، دومین نشست این هفته با محوریت گروه تاریخ و تمدن پژوهشگاه  با عنوان «مصادر تمدن اسلامی» دوشنبه ۹ آذر در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، در این نشست که یکی از مجموعه نشست های علمی ذیل محور مبانی نظری تمدن نوین اسلامی است، دکتر حبیب الله بابایی به عنوان ارائه دهنده و دکتر مهدی امیدی و دکتر محمد محمودپور، به عنوان ناقدان و دکتر حسین احمدی به عنوان دبیر علمی جلسه حضور خواهند داشت.  

گفتنی است در هفته علمی تمدن نوین اسلامی، محورهایی از قبیل مفهوم شناسی و چیستی و ماهیت تمدن نوین اسلامی، مبانی نظری تمدن اسلامی، ‌اهمیت و ضرورت تمدن نوین اسلامی، سیر تکوین تمدن نوین اسلامی، ظرفیت های موجود برای تمدن سازی و مطالعات تمدنی و تمدن شناسی مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

این نشست از ساعت ۱۳ تا ۱۵ دوشنبه ۹ آذر ماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی واقع درخيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير، كوچه پژوهشگاه (۲)، برگزار خواهد شد.

کد N1047240

وبگردی