آفتاب
در نشست گفتمان عزت ملی مطرح شد:

رسیدن به اهداف متعالی در جامعه نیازمند ترویج گفتمان عزت ملی است

رسیدن به اهداف متعالی در جامعه نیازمند ترویج گفتمان عزت ملی است

نشست گفتمان عزت ملی عصر امروز در محل جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین زینعلیان دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان در ابتدای این نشست با بیان مقدمه‌ای در خصوص اهداف نشست گفتمان عزت ملی اظهار کرد: جامعه اسلامی دانشجویان گفتمان رسمی خود را در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری علنی کرده است، گفتمانی که از لحاظ عملی می‌تواند گفتمانی گویا باشد و به عنوان یک باور عمومی مورد توجه قرار گیرد؛ گفتمانی که احساس می‌کنیم مورد مقبولیت مردم و دانشجویان نیز قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست متین منتظمی از اعضای واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه یک جامعه اسلامی برای آنکه به اهداف متعالی خود برسد نیازمند عزت ملی است، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خودشان به منظومه اسلامی اشاره کرده‌اند و مهمترین بخش آن را عزت اسلامی و ملی عنوان کرده‌اند برای رسیدن به این عزت نیازمند برنامه‌هایی هستیم تا اقتدار ملی را تامین کنیم.

وی ادامه داد: عزت به چند بخش اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی تقسیم می‌شود و در بخش سیاسی باید بیشتر به انتظارات مردم از دولت و نیز مجالس خبرگان و شورای اسلامی توجه داشت و اینکه چه کسانی و چه ایده‌هایی می‌توانند برای مردم عزت و سرفرازی را به همراه بیاورد.

وی در ادامه حرکت سپاه قدس ایران را در سوریه و عراق یکی از موارد عزت امنیتی ایران دانست و گفت: در عرصه سیاست خارجی نیز باید به بحث عزت ملی و تامین شدن آن توجه کنیم و از خود بپرسیم که آیا دست دادن با دشمن برای ما عزت آفرین خواهد بود یا نه؟

در بخش دیگری از این نشست علی عرب، مسؤول تشکیلات و دفاتر استانی جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه وقتی از عزت سخن می گوییم یعنی آنقدر مقتدر باشیم که کسی نتواند به ما ضربه بزند اظهار کرد: در بخش‌های مختلف جامعه شاهد نمودهایی از عدم رعایت عزت هستیم که امیدواریم با تلاش دولت شاهد رفع آن‌ها باشیم. از جمله اینها تضاد طبقاتی است که از مواردی است که باعث شده است مردم نتوانند در یک سطح اقتصادی مناسب زندگی کنند، یا نبود عزت در فضای علمی و اینکه مجبور باشیم امکانات روز و دانش و تکنولوژی را از سر کشورها بخواهیم که البته در این خصوص خوشبختانه فضای فراهم شده است که امروز می‌توانیم علم اندوزی را در جامعه به عنوان نمادی از اقتدارمان در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید جامعه را به سمتی حرکت داد که در مقابله با چالش های مختلف به نحوی عمل کند که عزت اش حفظ شود، اظهار کرد: باید این فضا را که در جامعه عده‌ای خود را از دیگران برتر بدانند و فکر کنند می‌توانند به دیگران توهین کنند را از بین برد.

در بخش پایانی این نشست زینعلیان با بیان اینکه برنامه‌های دولت در خصوص توجه به نظام سلامت یکی از مواردی است که می‌تواند عزت ملی را تامین کند اظهار کرد: حرکات اخیر دولت در بحث نظام سلامت اهمیت بسیاری دارد اما باید شاهد حرکات بیشتری در این زمینه باشیم.

وی همچنین ادامه داد: مردم امروز نیازمند تغییر در فضای سیاسی هستند و اگر آن‌ها به این باور برسند که مجلس، امروز می‌تواند از وضع فعلی راه‌گشاتر باشد، در انتخابات شاهد شکل گیری یک مجلس عزتمند خواهیم بود چرا که مردم نیازمند تغییر هستند.

انتهای پیام

کد N1047221

وبگردی