آفتاب

افزایش تدابیر امنیتی در پایتخت بلژیک روزانه 55 میلیون دلار هزینه داشته است

افزایش تدابیر امنیتی در پایتخت بلژیک روزانه 55 میلیون دلار هزینه داشته است

رسانه‌های محلی بلژیک گزارش دادند، افزایش تدابیر امنیتی از چند روز پیش در شهر بروکسل به دلیل تهدید تروریستی در هر روز 51.7 میلیون یورو معادل 55 میلیون دلار برای این کشور هزینه داشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این تدابیر امنیتی در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک از روز شنبه هفته گذشته تا روز پنجشنبه به اجرا در آمدند.

شبکه تلویزیونی VRT بلژیک در گزارشی که روز جمعه منتشر کرد گفت، ضرر و زیان مالکان رستوران‌ها و کافه‌ها در شهر بلژیک در نتیجه افزایش تدابیر امنیتی در این شهر حدود 22 میلیون یورو برآورده شده است. همچنین بالغ بر 535 شرکت در شهر بروکسل نیز به دلایل مختلف شامل ناتوانی کارکنان برای کار کردن متحمل 29.7 میلیون دلار خسارت شده‌اند.

محاسبات این شبکه شامل ضرر و زیان فرودگاه بروکسل که شاهد کاهش 20 درصدی تردد مسافران در آن بوده و همچنین هتل‌هایی که با کاهش در آمد مواجه شده‌اند، نبوده است. چند روز پیش بلژیک سطح هشدار تروریستی در شهر بروکسل به دلیل کسب اطلاعاتی درباره احتمال وقوع حملاتی در این شهر مشابه حملات 13 نوامبر پاریس را به بالاترین سطح افزایش داد. این سطح در روز پنجشنبه گذشته کاهش یافت.

به دنبال مطرح شدن این تهدید برخی از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در شهر بروکسل فعالیت خود را متوقف کردند. همچنین مدارس، تئاترها، سینماها و مراکز خرید نیز بسته شدند.

انتهای پیام

کد N1047184

وبگردی