آفتاب

برگزاری کنگره لقاء‌الحسین(ع) در کربلا

برگزاری کنگره لقاء‌الحسین(ع) در کربلا

‌دبیر کنگره لقاءالحسین(ع) از برگزاری این کنگره در سال جدید در کربلای معلی خبر داد و گفت: همچنین در سال ۹۵ این کنگره در شهرهای قم، لندن و کربلا به طور همزمان برگزار می‌شود.

‌دبیر کنگره لقاءالحسین(ع) از برگزاری این کنگره در سال جدید در کربلای معلی خبر داد و گفت: همچنین در سال ۹۵ این کنگره در شهرهای قم، لندن و کربلا به طور همزمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(اینسا)، منطقه قم، سیدمجید امامی در نشست خبری کنگره بین‌المللی لقاء‌الحسین(ع) گفت: خداوند در آیه 33 سوره اسراء بندگان را به نصرت بشارت داده است که این راهپیمایی اربعین گامی در این راستاست.

وی افزود: زیارت اربعین از مهمترین مستحبات در فرهنگ شیعه است و کاروان‎های حسینی با شورآفرینی و شعورمحوری، گام در راهی می‎نهند که عظمت این حادثه را در تاریخ تکرار کند.

امامی بیان کرد: عاشورا نماد شور و اربعین نماد شعور حسینی و روز تجدید بیعت با آرمان حسینی و حرکت در مسیر زمینه‌سازی ظهور است و به همین انگیزه، مسجد مقدس جمکران اقدام به برگزاری نشست‎های علمی با موضوع اربعین و مهدویت کرده است.

وی گفت: این پروژه در قالب پروژه از حسین(ع) تا مهدی(عج) شکل گرفت تا این حرکت علمی از جمکران پا گرفته و در مسیر علمی خود به بررسی جامعه شناسی فقهی، اجتماعی و منتظرانه از انتظار منجر شود.

امامی بیان کرد: در همین راستا 10 نشست و میزگرد علمی با حضور مراجع عظام و کارشناسان ایرانی و غیر ایرانی در مسجد مقدس جمکران برگزار شده است و به موازات آن نمایشگاه نقاشی مفهومی نیز در جمکران و تالار اشراق قم و تهران به نمایش در آمد تا جلوه بدیع از هنر دینی را به نمایش بگذارد.

وی گفت: از جمله فعالیت‌هایی که در این راستا انجام شده است، انتشار 3 کتاب توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران در زمینه نظام اربعینی و زیارت نامه اربعین است که در این کنگره (لقاء الحسین(ع)) به رؤیت عام می‎رسد.

دبیر کنگره لقاءالحسیین(ع) تصریح کرد: این کنگره 22 صفر در کربلای معلی و با حضور شخصیت‎های بین‎‌المللی برگزار خواهد شد، آیت‎الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و تولیت عتبه حسینی و اندیشمندان علوم دینی از سراسر جهان در این همایش حضور خواهند داشت.

وی گفت: کنگره امسال مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره بین‌المللی لقاء‌الحسین در سال 95 در سه شهر کربلا، قم و لندن به صورت همزمان است، تا به این طریق بتوانیم ابعاد تمدنی و جهانی واقعه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی را در جهان انعکاس دهیم.

انتهای پیام

کد N1047166

وبگردی