آفتاب

تهدید رژیم صهیونیستی به تعطیلی یک شبکه رادیوئی در فلسطین

تهدید رژیم صهیونیستی به تعطیلی یک شبکه رادیوئی در فلسطین

به دنبال تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، مقامات رژیم صهیونیستی در جدیدترین اقدام خود برای تحت فشار گذاشتن رسانه‌های فلسطینی، یک رادیو فلسطینی در شهر جنین را به ادعای "تحریک علیه ارتش" تهدید به تعطیلی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری "وفا" فلسطین، طارق سویطات، مدیر شبکه "رادیوی مردم" فلسطین در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری اعلام کرد از طریق یک فکس هشداری از سوی فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی دریافت کرده مبنی براینکه در صورت ادامه پخش عبارات و محتواهای "تحریک‌آمیز" علیه این ارتش ایستگاه پخش برنامه تعطیل و تجهیزات این رادیو مصادره خواهند شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه جاری میلادی فعالیت دو شبکه رادیویی در شهر الخلیل به نام‌های "رادیو الخلیل" و "منبر الحریة" فلسطین را به اتهام "تحریک علیه سربازان اسرائیلی" متوقف کرده است.

پس از صدور دستور یورش به مرکز این دو رادیو و مصادره دستگاه‌ها و تجهیزات آن، این دو شبکه تعطیل شدند.

مرکز آزادی‌های رسانه‌ای فلسطین (مدی) با اشاره به آغاز موج جدیدی از تنش‌ها و نقض حقوق اصحاب رسانه و نیز شلیک گلوله‌های جنگی و پلاستیکی علیه خبرنگاران و هدف قرار دادن مستقیم آنها،‌ از 131 مورد نقض حقوق روزنامه‌نگاران فلسطینی در اکتبر گذشته خبر داد.

انتهای پیام

کد N1047099

وبگردی