آفتاب
بعد از سیلی وزیر خارجه سوئد؛

رژیم صهیونیستی این بار از رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سیلی خورد

رژیم صهیونیستی این بار از رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سیلی خورد

پس از سیلی محکمی که رژیم صهیونیستی از وزیر خارجه سوئد درباره ربط دادن تروریسم در فرانسه به اشغالگری‌های این رژیم خورد، اکنون نوبت رئیس جمهوری آفریقای جنوبی رسیده تا چنین سیلی محکمی را به صورت اسرائیل بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی که مثل مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد از وجود ارتباط مستقیم میان حملات 13 نوامبر در پاریس با درگیری اسرائیل و فلسطین خبر می‌دهد، گفت: حملات هدفمند در پاریس توجه جهانیان را به مشکل تروریسم که یک مشکل جهانی است جلب کرد همانطور که قاره‌ ما به شدت در معرض حملات مداوم در نیجریه، حملات پراکنده در کنیا و حملات هفته گذشته در مالی و کامرون قرار گرفته است.

وی در نشست خود با رهبران یهود در ژوهانسبورگ گفت: تمامی این حملات هرجا که اتفاق بیفتد ما را متوجه روند صلح خاورمیانه می‌کند. سخت است که صلح جهانی را بدون تحقق صلح در خاورمیانه تصور کنیم. آفریقای جنوبی همچنان در تلاش‌ها برای رسیدن به صلح در خاورمیانه به ویژه حل مساله فلسطین تلاش می‌کند.

جاکوب زوما در کنفرانس رهبران یهود همچنین تاکید کرده است که کشورش تجارب و پیشنهادات زیادی در اختیار دارد که می‌تواند آن را به طرف اسرائیلی و فلسطینی ارائه دهد.

وی گفت: ما توانستیم انزجار درگذشته را پشت سر بگذاریم و جامعه جدیدی بسازیم. ما در قبال کشورهایی که درگیری در آن‌ها رخ داده است احساس مسئولیت می‌کنیم. به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که صلح ممکن است. ما معتقدیم که کلید صلح در خاورمیانه تشکیل کشور فلسطین بر پایه مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی است.

زوما تاکید کرد: حمایت دولت کنونی ازمساله فلسطین به هیچ وجه با موجودیت اسرائیل و امنیت مردم اسرائیل در تضاد نیست.

در همین حال آرتر لینک، سفیر اسرائیل در آفریقا جنوبی از حضور جاکوب زوما در کنفرانس رهبران یهود قدردانی و در عین حال از اظهارات وی مبنی بر وجود ارتباط میان تروریسم جهانی و درگیری در خاورمیانه انتقاد کرد.

وی گفت: ربط دادن حملات تروریستی اخیر در اروپا و آفریقا به درگیری اسرائیل و فلسطین غیرعادلانه است و نشاندهنده درست نفهمیدن تهدیدات واقعی تندروی است.

انتهای پیام

کد N1047061

وبگردی