آفتاب

یونیسف: 16 هزار کودک به اجبار درگیر جنگ در سودان جنوبی شده‌اند

یونیسف: 16 هزار کودک به اجبار درگیر جنگ در سودان جنوبی شده‌اند

صندوق کودکان سازمان ملل موسوم به یونیسف اعلام کرد، 16 هزار کودک از سال 2013 به صورت اجباری درگیر جنگ در سودان جنوبی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ با وجود توافق صلح در اوت سال جاری میلادی درگیری‌ها در سودان جنوبی همچنان ادامه دارد و کودکان در این کشورها بیشتر از دیگران آسیب دیده و بیشترین قربانیان این درگیری‌ها هستند.

سخنگوی یونیسف گفت: در حاضر 16 هزار کودک در خدمت گروه‌های مسلح در سودان جنوبی و همچنین ارتش این کشور و آنهم بصورت اجباری فعالیت می‌کنند. کوچکترها کشته، ربوده یا مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: برخی از این کودکان در خدمت نیروهای مسلح مجبور می‌شوند تا به صورت مستقیم در عملیات مسلحانه شرکت داده شوند و بقیه هم به عنوان پیام رسان یا باربر در شرایط بد جنگی به کار گرفته می‌شوند.

این مقام مسئول یونیسف گفت: از آغاز درگیری‌ها در سودان جنوبی در دسامبر 2013 تخمین زده می‌شود که 1500 کودک کشته، 900 هزار کودک دیگر بی‌خانمان شده و یک میلیون کودک دیگر هم از سوءتغدیه رنج می‌برند. با وجود امضای توافق صلح در اوت هنوز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند اوضاع دیده نمی‌شود.

درگیری در سودان جنوبی زمانی رخ داد که سالوا کر، رییس جمهوری سودان جنوبی معاون سابق خود را به تلاش برای کودتا متهم کرد.

جنگ داخلی در سودان جنوبی باعث بروز بحران انسانی با 3 / 2 میلیون آواره و 6 / 4 میلیون سکنه نیازمند مواد غذایی شده است.

همچنین ده‌ها هزار تن از ساکنان این کشور آفریقایی کشته شده و اقتصاد نیز رو به فروپاشی است.

انتهای پیام

کد N1046964

وبگردی