آفتاب
در پاسخ به مهر مطرح شد:

خروج همیشگی دستفروشان از بازار

خروج همیشگی دستفروشان از بازار

شهردار منطقه ۱۲ تهران از ساماندهی دستفروشان و برخورد با ماموران متخلف شهرداری که با دریافت وجه نقد، اجازه بساط گستری را به دستفروشان می دادند، خبر داد.

عابد ملکی، شهردار منطقه ۱۲ تهران در پاسخ به خبرنگار مهر درباره دریافت وجه از سوی ماموران شهرداری برای اجازه ورود به دستفروشان در محدوده بازار گفت: از یکطرف ما درخواست کسبه را برای برخورد با ادامه بساط گستران داشتیم و از طرف دیگر شاید تعدادی از ماموران شهرداری تخلف یا مسامحه می کردند با دستفروشان.

وی افزود: لذا ما با همکاری نیروی انتظامی، یگان حفاظت شهرداری و شرکت شهربان موضوع برخورد با سد معبر را از امروز آغاز کردیم.

شهردار منطقه ۱۲ تهران در پاسخ به سوال دیگر مهر که اعتراض صنفی بازاریان و تهدید آنها به بستن مغازه‌ها شائبه ورود جدی شهرداری به برخورد با دستفروشان محدوده بازار را تقویت می کند، توضیح داد: به هر حال بحث دستفروشی و سد معبر یک آسیب اجتماعی است و خلاف قانون است. از سوی دیگر، تخلف نیز از سوی برخی ماموران شهرداری صورت می گرفت. ما نیز به همین دلیل ورود کردیم زیرا قصد پایان دادن به وضعیت موجود را داشتیم.

ملکی در ادامه گفت: به هر روی، یکی از پروژه‌های ما در طرح انضباط شهری موضوع سد معبر و بساط گستران بود. این موضوع با درخواست های متعدد مردم و کسبه به ویژه در هفته های اخیر همراه بود.

وی با اشاره به اینکه از امروز بحث برخورد با سد معبر و ساماندهی همزمان صورت می گیرد، اظهار کرد: فرق برخورد با بساط گستری نسبت به دفعات پیشین در این است که امروز موضوع ساماندهی همزمان دستفروشان نیز مطرح است. یعنی با شناسایی از قبل و برنامه ریزی های دقیق ما موضوع شب بازارها در اطراف بازار و روزبازارها را در سایر مناطق تهران در دستور کار قرار داده‌ایم.

شهردار منطقه ۱۲ تهران توضیح داد: دستفروشان اول باید ثبت نام کنند بعد بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته فضایی به صورت زمانبندی شده در اختیار آنها قرار می گیرد. در کنار این اقدام، با هرگونه بساط گستری نیز برخورد قانونی خواهد شد.

ملکی در پاسخ به این سوال که راهکار شهرداری برای جلوگیری از تکرار حضور دستفروشان در بازار چیست، گفت: موضوع سد معبر تخلفی است که شهروندان و کسبه بیشترین برخورد با آن را داشتند، ضمن اینکه مشکل اقتصادی دستفروشان نیز برای ما دغدغه ای است که مدیریت شهری با ساماندهی دستفروشان تلاش کرده این مسئله رفع شود.

وی اضافه کرد: همچنین با حضور شرکت شهربان، نیروی انتظامی و یگان حفاظت شهرداری با حضور هر دستفروشی در بازار برخورد جدی خواهد شد.

ملکی در خاتمه در پاسخ به این سوال که چرا در دو سه هفته اخیر دستفروشان بازار چند برابر شدند، گفت: در هفته های اخیر به دلیل مشکلات پیش آمده از سوی برخی ماموران متخلف از یکسو و برنامه ریزی برای واگذاری و استقرار پیمانکار جدید و هماهنگی با نیروی انتظامی، شاهد وقفه ای در برخورد با دستفروشان بودیم که همین مسئله باعث حضور چشمگیر آن ها در بازار شد.

کد N1046866

وبگردی