آفتاب
دبیر دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی:

آموزش و پرورش از نهاد سیاست گذار به نهاد حسابدار تبدیل شده است

آموزش و پرورش از نهاد سیاست گذار به نهاد حسابدار تبدیل شده است

دبیر دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی تاکید کرد: بخش عمده ای از بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و تامین تجهیزات می شود و آموزش و پرورش را از نهادی سیاست گذار به نهادی حسابدار تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میثم هاشم خانی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در سه دهه اخیر توفیقات خوبی در محرومیت زدایی داشته است عنوان کرد: طبق تحقیقی تاثیر تحصیلات بردرآمد مورد سنجش قرار گرفته است. بر این اساس تاثیر افزایش درآمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه در سیستان و بلوچستان 2.5 درصد و در تهران 7.5 درصد بوده است.

هاشم خانی تاکید کرد: ساختار آموزشی جدای از کیفیت بخشی در مناطق محروم است و لازم است آموزش و پرورش از تمرکزمحوری و نگاه ویژه به پایتخت فاصله بگیرد.

دبیر دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی با بیان اینکه سهم هردانش آموز در مدارس دولتی 2300 تومان است، گفت: بخش عمده ای از بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و تامین تجهیزات می شود. این درحالی است که این سهم از سال 80 نسبت به قبل کاهش یافته است و باید گفت اکنون آموزش و پرورش از یک نهاد سیاست گذار به یک نهاد حسابدار تبدبل شده است.

وی ادامه داد: بودجه‌ای که برای امور زندان‌ها و حل اختلافات و... مصروف می‌شود دو برابر کل سرانه 12 میلیون دانش آموز است.

هاشم خانی به پژوهشی که درباره ارتباط پرداخت یارانه نقدی با آموزش خانواده ها انجام شده اشاره و اظهار کرد: وضعیت قبل و بعد از پرداخت یارانه نقدی خانواده هایی که در دودهک پایین درآمدی هستند را بررسی کردیم و مشخص شد تنها 850 تومان به سمت آموزش رفته است.

دبیر دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی ادامه داد: پس از رکود اقتصادی سال 90،خانواده هایی مخارج آموزشی شان را کنار گذاشته اند و به آن به چشم خدمت لوکس نگاه کرده اند.

هاشم خانی افزود: در سال 92 که دولت جدید روی کار آمد 70 درصد خانواده ها در سیستان و بلوچستان زیر هزارتومان در ماه برای امر آموزش اختصاص داده‌اند که اکنون وضعیت کمی متفاوت شده است.

انتهای پیام

کد N1046658

وبگردی