آفتاب
آیت‌الله سبحانی:

حوزه باید یک سخنگوی جهانی برای تبلیغ دین داشته باشد

حوزه باید یک سخنگوی جهانی برای تبلیغ دین داشته باشد

آیت‌الله سبحانی گفت: متاسفانه امروزه با پول نفت کشورهای اسلامی ماهواره‌های زیادی علیه تشیع راه‌اندازی کرده‌اند، ماهواره جبر زمان است و در این زمینه باید با علت بجنگیم نه با معلول، حوزه خود باید دارای یک سخنگوی جهانی در این زمینه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دوازدهمین اجلاس مدیران واحدهای آموزشی حوزه علمیه خواهران گفت: در نظام پهلوی اجازه برگزاری همایش‌هایی که طلاب در آن به سخن بپردازند داده نمی‌شد، ولی پس از انقلاب، خداوند در عرصه‌های مختلف این فرصت را در اختیار روحانیت قرار داد.

وی بیان کرد: مدیران در اجرای فعالیت‌ها، باید فن واحدی داشته باشند، مدیران باید یک کار داشته باشند و اگر مدیران حوزوی می‌خواهند در کار خود موفق باشند، نمی‌توانند چند شغل را همزمان با هم انجام دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مدیران باید دارای سعه صدر باشند و عجول و پرخاشگر نباشد، باید چنان سعه صدری داشته باشند که اگر حتی توهین هم شنیدند از این میوه تلخ، شیرینی بچینند، اگر مدیر به خاطر یک ناهماهنگی در مدرسه عصبی شود، نمی‌تواند موفق باشد.

وی بیان کرد: مردی به خدمت امام حسن(ع) رسید و شروع به فحاشی کرد و امام حسن(ع) در پایان به او فرمودند، اگر مشکل و گرفتاری داری برای تو حل می‌کنم که با این کار، طرف مقابل کاملا از موضع خود کوتاه آمد و از علاقه مندان آن حضرت شد.

آیت‌الله سبحانی گفت: یکی از خصوصیات مدیر امانت است که تنها در امانت مالی نیست، بلکه امانت امور نیز در این باب قرار می‌گیرد، یعنی یک مدیر باید اسرار مجموعه را در درون این مجموعه نگاه دارد و این اسرار را برای دیگران بازگو نکنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مدیران حوزه علمیه باید اجازه ورود به طلابی که توان و هوش کافی برای طی مراحل درسی و روحی و اخلاقی حوزه را دارند، بدهند، افرادی که وارد حوزه می‌شوند باید دارای اصالت باشند، نکته بعدی این است که باید گذشته تحصیلی و اخلاقی آنها را نیز در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: جامعه امروزه نیازمند افرادی هست که در خانواده‌های ما چشم ماهواره‌ها را کور کنند، متاسفانه امروزه با پول نفت کشورهای اسلامی ماهواره‌های زیادی علیه تشیع راه‌اندازی کرده‌اند، ماهواره جبر زمان است و در این زمینه باید با علت بجنگیم نه با معلول، حوزه خود باید دارای یک سخنگوی جهانی در این زمینه باشد.

آیت‌الله سبحانی گفت: دشمنان در زمینه عاشورا، اربعین، بعثت و امامت به شدت تبلیغ و سعی می‌کنند که این معارف را در دید مردم جهان تخریب کنند و در ذهن شیعیان نیز تشکیک ایجاد کنند.

وی با اشاره به پاسخ علمای حوزه نسبت به یک کتاب منحرف بیان کرد: طلاب حوزه علمیه خواهران باید هر کدام یک مغز علمی باشند تا پاسخ این شبهات داده شود، تربیت مبلغ، باید اساس فعالیت حوزه علمیه خواهران باشد نه تربیت مجتهد، نسبت اهمیت تربیت مبلغ در حوزه علمیه خواهران نسبت به تربیت مجتهد، 95 به 5 درصد است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در تدریس عقاید کتابی به نام "منشور عقاید امامیه" نوشته‌ام که 150 اصل است و به زبان انگلیسی و فارسی و عربی و... موجود است که در این حوزه باید این کتاب تدریس شود زیرا این کتاب برای روز نوشته شده است.

وی بیان کرد: 15 درس در زمینه وهابیت با عکس و صوت از بنده کار و تولید شده است که می‌توان از این مجموعه کامل در خصوص مباحث مرتبط با وهابیت استفاده کرد، امروز آنها دشمن انسانیت هستند که هر بار به یک نام فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سبحانی گفت: در جنگ صفین فردی نزد امام علی(ع) آمد و گفت که خلفای قبلی شما را از جایگاه خود پایین آوردند و حضرت بیان کردند که این حرف‌ها را رها کن، زیرا امروز مساله ما مساله معاویه است نه گذشته، امروز ما نیز باید به آسیب مهم‌تر بپردازیم و آن را از بین ببریم، امروز اسلام ستیزی در غرب شروع شده است، و از حربه رفتار دشمن شادکن داعش استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1046644

وبگردی