آفتاب

فشار آمریکا به ترکیه برای بستن مرزش با سوریه

فشار آمریکا به ترکیه برای بستن مرزش با سوریه

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، واشنگتن از ترکیه می‌خواهد به منظور قطع راه‌های ترانزیت کلیدی گروه داعش، مرزش با سوریه را با استقرار نیروهای بیشتر ببندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقامات ارشد دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه داعش "تهدیدی بین المللی است و هر چه که از این گروه در سوریه خارج می‌شود، وارد ترکیه خواهد شد "گفته است: بازی تغییر کرده است. دیگر کافی است. مرز سوریه و ترکیه باید بسته شود.

بنا به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، ترکیه برای مقابله با بحران پناهجویان سوری در ازای بستن مرز خواهان کمک مالی و حمایت برای ایجاد منطقه امن است.

یکی از مقامات ترکیه‌ای در این باره می‌گوید: تنها بستن مرزها برای حل این مشکل کافی نیست و این مساله خواسته‌های ترکیه را تامین می‌کند.

یک مقام آمریکایی در همین حال تاکید می‌کند، امنیت مرزی مساله‌ای است که ترکیه باید خودش آن را به ویژه پس از حملات مرگبار 13 نوامبر پاریس تضمین کند.

این مقام آمریکایی در این باره ادامه می‌دهد: ترکیه با توجه به شرایط فعلی باید بازی خود را تغییر داده و امنیت مرزهای خود را تامین کند. آنها نمی‌توانند برای تامین امنیت مرزهایشان به ما امید داشته باشند. پاریس حادثه‌ای بیدار کننده برای آنهاست و به آنها گوشزد می‌کند این مساله‌ای نیست که آنها تحت کنترل داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1046642

وبگردی