آفتاب

بازدید نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا از کمپ آوارگان سوری در اردن

بازدید نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا از کمپ آوارگان سوری در اردن

بن کارسون، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی در خاورمیانه به سر می‌برد تا با آوارگان سوری دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "بن کارسون"، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا است.

"بری بنت"، مدیر کمپین انتخاباتی کارسون گفت: بن کارسون روز جمعه از یکی از بزرگترین کمپ‌های آوارگان سوری در اردن دیدن کرد و امروز (شنبه) نیز مجددا از این کمپ دیدن می‌کند.

این در حالی است که بنت به خاطر نگرانی‌های امنیتی از افشای جزئیات بیشتر درباره این ماموریت دو روزه کارسون امتناع کرد. کارسون نیز همانند دیگر جمهوری خواهان گاهی اوقات درباره مساله آوارگان سوری با لحنی تند صحبت کرده است.

مناقشات بر سر آوارگان سوری که از کشور خود فرار کرده و به اروپا و آمریکا آمده‌اند، پس از آن ایجاد شد که حملات تروریستی در پاریس رخ داد و منجر به افزایش نگرانی های امنیتی در سراسرکشورهای غرب شد.

کارسون و رقبایش از حزب جمهوری خواه ضمن انتقاد از برنامه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای استقبال از 10 هزار آواره سوری در سال جاری میلادی، نسبت به اینکه ممکن است تروریست‌ها در بین این آوارگان به آمریکا نفوذ کنند، ابراز نگرانی کردند.

بسیاری از جمهوری خواهان، مهاجمان پاریس را به آوارگان سوری ربط دادند اگرچه مقامات اروپایی هنوز وجود چنین ارتباطی را تایید نکرده‌اند.

بنت گفت: قرار است کارسون اواخر امروز به آمریکا بازگردد.

همزمان با اینکه امور بین المللی به یکی از بزرگترین توجهات در رقابت انتخاباتی آمریکا تبدیل شده، کارسون بارها به شدت تلاش کرده تا در این باره صحبت کند. افراد نزدیک به وی تایید کرده‌اند که سیاست خارجه کارسون هنوز آن طور که باید شکل نگرفته و مشخص نشده است. آن‌ها امیدوارند ماموریت‌هایی از این قبیل به وی کمک کرده و باعث تغییر این روند شوند.

انتهای پیام

کد N1046581

وبگردی