آفتاب
دبیر اجرایی جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»:

استفاده از تشکل‌های مردم‌نهاد از شاخص‌های داوری است

استفاده از تشکل‌های مردم‌نهاد از شاخص‌های داوری است

دبیر اجرایی جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» از افزایش میزان مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های فرهنگی در این جشنواره نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم حیدری با اعلام این خبر اظهار کرد: جلب مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های فرهنگی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از طریق افراد و گروه‌های فعال در ترویج کتابخوانی انجام می‌گیرد و یکی از شاخص‌های داوری در جشنواره مذکور این است که از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در جهت ترویج برنامه‌های مرتبط با کتابخوانی استفاده شده باشد.

او در ادامه افزود: جلب مشارکت تشکل‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از طریق دهیاری‌ها در حال انجام است و میزان مشارکت تشکل‌ها در این جشنواره افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته یافته است.

حیدری خاطرنشان کرد: امسال به کلیه روستاها و عشایر شرکت‌کننده در این جشنواره بسته‌های فرهنگی اهدا می شود که شامل کتاب و محصولات فرهنگی است و بانک آینده هم در این ارتباط صد میلیون تومان برای تجهیز و ساخت مراکز فرهنگی و به‌خصوص کتابخانه به برگزیدگان اهدا خواهد کرد.

دبیر اجرایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب درباره نحوه اطلاع‌رسانی برای جلب مشارکت روستاییان و عشایر کشور در این جشنواره گفت: در این زمینه از طریق رسانه‌های گروهی، سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، استانداری‌ها، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور، سازمان امور عشایر، نهاد کتابخانه‌های عمومی، شبکه‌های اجتماعی و دیگر دستگاه‌های مربوطه اقدام شده و می‌شود.

حیدری اظهار کرد: همچنین برای ارتباط و تعامل با روستاها و عشایر کشورمان، به واسطه مراکز آی سی تی روستایی و از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک، اطلاع‌رسانی لازم به علاقه‌مندان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N1046533

وبگردی