آفتاب
در دیدار با مقامات لبنانی؛

تاکید وزیر خارجه فلسطین بر لزوم جنگ بی امان علیه تروریسم

تاکید وزیر خارجه فلسطین بر لزوم جنگ بی امان علیه تروریسم

وزیر خارجه فلسطین در دیدار با نخست وزیر و وزیر خارجه لبنان در بیروت ضمن محکوم کردن حملات اخیر در "برج البراجنه"، بر لزوم جنگ بی امان علیه تروریسم تاکید کرد.

وزیر خارجه فلسطین در دیدار با نخست وزیر و وزیر خارجه لبنان در بیروت ضمن محکوم کردن حملات اخیر در "برج البراجنه"، بر لزوم جنگ بی امان علیه تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الحیاة، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در سفر به لبنان با تمام سلام، نخست وزیر این کشور دیدار کرد و گفت: تروریسم ما را با هم متحد می‌کند و باید به جنگ بی امان با تروریست‌ها پرداخت. ما از هر گونه اقدام لبنان در این زمینه حمایت و با تمام توان و امکانات خود به لبنان در این زمینه کمک می‌کنیم.

وزیر خارجه فلسطین گفت: ما امروز برای شرکت در نشست‌های روز جهانی "همبستگی با مردم فلسطین" که سازمان "اسکوا" آن را برگزار می‌کند و برای مطلع کردن رهبران لبنانی از اوضاع فلسطین به ویژه پس از سفر اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به رام الله در بیروت حضور داریم.

مالکی گفت: با بسته شدن افق سیاسی و عدم امکان بازگشت به مذاکرات تنها باید در چارچوب دیپلماتیک و قانونی گام برداریم. لبنان در این زمینه مهارت‌های زیاید دارد و با توجه به موضع دائم لبنان در حمایت از حقوق فلسطین بدون هیچ محافظه کاری، خواهان هماهنگی با بیروت در این زمینه هستیم. من در گفتگوی خود با تمام سلام درباره تلاش "اسرائیل" برای تغییر وضعیت کنونی مسجد الاقصی و اماکن مقدس در قدس صحبت کردم.

ریاض مالکی در دیدار با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان نیز گفت: مسئله مهم در زمان کنونی این است که اجازه از دست رفتن مسئله فلسطین را ندهیم. امروز به جای اینکه در مقابله با تروریسم اسرائیل و داعش متحد شویم می‌بینیم که این تروریسم مسئله اصلی امت عرب را از بین می‌برد. امروز باید با تمامی تلاش‌هایی که برای تفرقه افکنی میان لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها و میان فلسطینی‌ها و سوری‌ها صورت می‌گیرد مقابله کرد.

وی گفت: فلسطین به شدت انفجار تروریستی در "برج البراجنه" را محکوم کرد. فلسطین در کنار لبنان در چنین شرایطی می ایستد و برای حفظ امنیت این کشور و سلامتی شهروندانش هرکاری که از دستش بربیاید انجام می‌دهد. باید این انفجارها را در هر جایی که رخ می‌دهد، محکوم کرده و تدابیر جدی را برای مقابله با آن اتخاذ کرد.

انتهای پیام

کد N1046478

وبگردی