آفتاب
عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب اعلام کرد:

تشریح تلاش‌ها برای تحقق حضور 30 درصدی زنان در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان

تشریح تلاش‌ها برای تحقق حضور 30 درصدی زنان در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان

یک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: برای تحقق حضور 30 درصدی زنان در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان جلسات مشترکی با حجت الاسلام و المسلمین موسوی لاری و نیز کمیته سیاسی حزب کارگزاران برگزار کرده‌ایم ودر این زمینه به نتایج مشترک رسیده‌ایم.

هانیه گرایلی، عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌ بر این نکته که زنان باید حضوری قدرتمند در عرصه سیاسی کشور داشته باشند، تاکید و اظهار کرد: مجمع زنان اصلاح‌طلب با توجه به تقسیم کاری که در جبهه اصلاح‌طلبی انجام شده است،‌ فعالیت حزبی خود را برای انتخابات آتی آغاز کرده است و به شدت تلاش می‌کند تا همگرایی و هماهنگی کاملی بین تمام فعالان اصلاح‌طلب زن به وجود آید و با تاسی به الگوهای سیاسی مناسب، زمینه مشارکت سیاسی تمامی آن‌ها فراهم آید تا شاهد حضور30 درصدی زنان در لیست‌های انتخاباتی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور به توسعه پایدار نمی‌رسد مگر اینکه زنان نیز پا به پای مردان برای اعتلای کشور گام بردارند، اظهار کرد: هم امام خمینی(ره) و هم رهبری به حضور زنان در عرصه سیاسی کشور معتقد بوده‌اند اما از آن جا که فعالیت سیاسی در کشورهای در حال توسعه هزینه دارد، باید سطح آسیب‌پذیری فعالیت‌های سیاسی را نیز کاهش دهیم تا شاهد حضور گسترده‌تر زنان در این عرصه باشیم.

این فعال سایسی اصلاح‌طلب ادامه داد: تغییر در وضعیت و جایگاه زنان و مشارکت فعال آن‌ها در حکومت، منوط به باور و عزم نخبگان سیاسی است و آن‌ها باید به این باور برسند که به حضور زنان در حرکت به سمت توسعه نیاز داریم.

گرایلی با اشاره به اینکه برای تسهیل حضور زنان در سیاست لازم است تدابیر عملی انجام شود، گفت:‌اگر در تسهیل مسیر حضور زنان در عرصه سیاسی از تجربه سایر کشورها به شکلی هوشمندانه و منطبق با الزامات فرهنگی کشورمان، استفاده کنیم می توانیم به حضور جدی‌تر زنان امیدوارترباشیم.

او با اعلام اینکه برای تحقق حضور 30 درصدی زنان در لیست‌های انتخاباتی جلسات مشترکی را با کمیته سیاسی حزب کارگزاران و نیز حجت الاسلام و المسلمین موسوی لاری برگزار کرده‌ایم اظهار کرد: علاوه بر این جلسات مشترک، از افراد و شخصیت‌های سیاسی تاثیرگذار در جبهه اصلاحات نیز درخواست کرده‌ایم تا در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهند و در این زمینه به نتایج مشترکی نیز رسیده ایم و قطعا جلسات دیگری را هم در این خصوص برگزار خواهیم کرد. هر چند در این زمینه به فرهنگ‌سازی نیز نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه جبهه اصلاحات با بهره‌گیری از تجربیات دوره‌های گذشته، می‌کوشد به دور از احساسات حرکت کند، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان با تشکیل شورای سیاستگذاری تصمیمات هماهنگی را اخذ می‌کنند و هر چند که از باب رد صلاحیت‌ها، نگرانی‌هایی دارند،‌ اما با تکیه بر خرد جمعی خود را برای انتخابات آتی آماده می‌سازند و می‌کوشند از هرگونه حرکتی که به گفتمان اصلاح‌طلبی آسیب وارد سازد دوری کنند.

انتهای پیام

کد N1046338

وبگردی