آفتاب

فرانسه: کشورهای حوزه خلیج فارس آوارگان سوری بیشتری را بپذیرند

فرانسه: کشورهای حوزه خلیج فارس آوارگان سوری بیشتری را بپذیرند

نخست‌وزیر فرانسه از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا آوارگان سوری بیشتری را بپذیرند.

نخست‌وزیر فرانسه از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا آوارگان سوری بیشتری را بپذیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه گفت:‌ ما بار دیگر می گوییم و از کشورهای حوزه خلیج فارس درخواست می کنیم تا آوارگان سوری بیشتری را بپذیرند. ما به یک راه حل سیاسی، دیپلماتیک و نظامی در سوریه نیاز داریم.

وی در جریان دیدار با ساکنان حومه پاریس و با تمرکز بر واکنش های پس از حملات اخیر در این شهر که 130 کشته برجای گذاشت، گفت:‌ هر کشوری باید در این مساله نقشی داشته باشد. روی سخن من بیشتر به سوی کشورهای حوزه خلیج فارس است.

اکثر چهار میلیون آواره سوری که از آغاز درگیری ها در سوریه این کشور را ترک گفته اند، به لیبی،‌ اردن و ترکیه رفته اند اما عربستان،‌ قطر، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس اجازه ورود این آوارگان را نمی دهند و این درحالیست که اروپا در پذیرش سیاستی مشترک درقبال صدها هزار آواره که از طریق مرزها وارد اروپا می شوند،‌ دچار مشکل است.

نخست وزیر فرانسه هشدار داد:‌ با وجود آنکه مزرهای کشورهای اروپایی به خوبی کنترل می شوند،‌ ما با مشکل انسانی در حوزه بالکان در فصل زمستان مواجه هستیم و این مشکلات در اروپا نیز به وجود می آید.

وی با رد ارتباط میان آوارگان و تروریسم‌، مساله خطر ورود تروریست ها به اتحادیه اروپا در کنار آوارگان جنگی را پر اهمیت دانست و ادامه داد: تعداد کمی از تروریست‌ها از این طریق وارد اروپا شده‌اند اما این مساله باعث نگرانی مردم شده است.

بیش از 800 هزار مهاجر از طریق دریا و از آغاز سال 2015 به اروپا وارد شده اند.

انتهای پیام

کد N1046304

وبگردی