آفتاب

قراردادهای جدید نفتی امروز رونمایی می شوند/ در انتظار 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری

قراردادهای جدید نفتی امروز رونمایی می شوند/ در انتظار 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری

مجموع شرکتهای حاضر در معرفی قراردادهای جدید نفتی ۳۳۵ شرکت هستند که این تعداد را ۱۸۳ شرکت ایرانی و ۱۵۲ شرکت بین المللی تشکیل می دهند.

شل، توتال، لوک اویل  و... شرکت هایی که قرار است امروز حضورشان را رسانه ای کنند،مهمان وزارت نفت هستند.این دومین رویداد بزرگ صنعت نفت و گاز کشور در آذرماه است.

به گزارش خبرآنلاین؛ آذرماه، ماه خوش یمنی برای صنعت نفت و گاز است.شروعش با میزبانی از سومین اجلاس  مجمع کشورهای صادرکننده نفت آغاز شد و امروز قرار است،از قراردادهای جدید نفتی ایران رونمایی شود.قراردادهایی که هنوز نیامده،موجی از انتقاد را به دنبال داشته؛از کسانی که به لحاظ فنی معتقدند این قراردادها کپی برداری ناشیانه از قراردادهای جدید جذب سرمایه گذاری خارجی در عراق است،تا اعضای جبهه پایداری در مجلس که می گویند،قراردادهای جدید فساد آور است.

با این حال استقبال شرکت های خارجی و علاقه مندی آنها برای حضور در پروژه های جدید ایران نشان از آن دارد که  سرمایه گذاران خارجی مشتاقانه منتظر شرایط ایران هستند و البته برداشته شدن تحریم ها.

امروز قرار است در مراسم معرفی مدل جدید قرارداهای نفتی، ۴۵ کشور دنیا شرکت کنند. مجموع شرکتهای حاضر در معرفی قراردادهای جدید نفتی ۳۳۵ شرکت هستند که این تعداد را  ۱۸۳ شرکت ایرانی و ۱۵۲ شرکت بین المللی تشکیل می دهند.

در کنفرانس تهران، شرکتهای نفتی بین المللی نظیر شل، توتال، انی، لوک اویل، وینترشال، سینوپک، کوگاز، دی ان او، تره وی، وود ساید، پتروناس، پرتامینو اندونزی، پی جی اس سی و ... حضور دارند.

سید مهدی حسینی رییس کمبته بازنگری در قراردادهای نفتی گفته است:«این کنفرانس نتیجه دو سال تلاش کمیته بازنگری قراردادهای نفتی  است که ضمن حفظ حاکمیت ملی، استقلال و قوانین موجود کشور، تا حد قابل توجهی نیازهای صنعت نفت و همه صنایع ذی ربط آن و همچنین منافع دو طرف قرارداد را ضمانت خواهد کرد.»

بیژن زنگنه وزیر نفت پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که با قراردادهای جدید، 30 میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنعت نفت جذب شود.

3535

کد N1046215

وبگردی