آفتاب
معاون بهداری مرزبانی خبر داد

استقرار 3 پایگاه ثابت امداد پزشکی در مسیر تردد زائرین حسینی

استقرار 3 پایگاه ثابت امداد پزشکی در مسیر تردد زائرین حسینی

معاون بهداری مرزبانی با اشاره به حضور ویژه تیم پزشکی مرزبانی در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی از استقرار سه پایگاه ثابت امداد پزشکی و چهار اکیپ سیار خدمات پزشکی خبر داد.

سرهنگ دکتر دهدشت حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه ایلام، اظهار کرد: معاونت بهداری مرزبانی ناجا در راستای مأموریت‌های محوله و خدمات‌رسانی به هموطنان با حضور پررنگ در سه مبادی مرزی مهران، شلمچه و چزابه سه پایگاه امدادی ثابت را با ایجاد چادر امدادی و امکانات مورد نیاز پزشکی در استان خوزستان و ایلام مستقر کرده است.

وی افزود: همچنین این معاونت در جهت خدمات هر چه‌بهتر به زائران عتبات با در نظر گرفتن چهار اکیپ امدادی سیار در قالب گروه‌های واکنش سریع، متشکل از پزشک، پزشکیار و آمبولانس مجهز در مسیر تردد زوار، آماده ارائه خدمات‌رسانی امدادی است.

معاون بهداری مرزبانی ناجا ادامه داد: نظارت ویژه و مستمر در تأمین آب شرب و سالم بهداشتی در طول مسیر زوار، نظارت بهداشتی بر اماکن طبخ و توزیع مواد غذایی ، نظارت بر خوابگاه‌ها و اقدام به سم‌پاشی جهت دفع حشرات موذی، نظارت و بازدید مستمر از واحدهای تابعه جهت آمادگی و خدمات پزشکی وامدادی از عمده وظایف این معاونت در مسیرهای حرکت زائران در مرزهای غربی است.

حیدری تصریح کرد: در جلسات متعدد و هماهنگی توسط بهداری مرزبانی با بیمارستان‌های منطقه، بیمارستان‌های سپاه، ارتش و نیز دانشگاه علوم پزشکی تفاهم‌نامه همکاری امضاءشده است.

وی گفت: بهداری مرزبانی در راستای اقدامات پیشگیرانه و محافظتی جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های بومی و فصلی نسبت به اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی اقدام کرده است.

انتهای پیام

کد N1046137

وبگردی