آفتاب

اظهارنظرهای متعدد و متضاد درباره موسسه ثامن الحجج/ سرنوشت موسسات غیر مجاز مالی تکرار می شود؟

اظهارنظرهای متعدد و متضاد درباره موسسه ثامن الحجج/ سرنوشت موسسات غیر مجاز مالی تکرار می شود؟

برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان مالی و قضایی کشور درباره موسسه ثامن الحجج که روزگاری در اصفهان به کار تورگردانی زیارتی مشغول بود و الان تبدیل به موسسه ای با ۵ هزار شعبه شده، اظهارنظرهای متضاد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اظهارنظرهای ضد و نقیض درباره یکی از موسسات مالی که این روزها به خاطر ندادن طلب سپرده گذارانش، بدل به نگرانی اقتصادی برخی از خانواده ها شده، زیاد به گوش می رسد.

در گزارشی که اخیرا سرویس مشکلات مردم درباره این موضوع منتشر کرد (اینجا)  مخاطبان زیادی اظهارنظر کردند. برخی با مقصر دانستن بانک مرکزی و برخی با ایراد گرفتن به مسئولان نظارتی، این مشکل را متوجه نهادهای اقتصادی و قضایی کردند و البته بعضی از مخاطبان هم مردم را عامل اصلی مشکلاتی از این دست خواند. 

ولی نکته اینجاست که فعلا مشخص نیست سرنوشت این موسسه چه می شود.

برخی از اظهارات مسئولان درباره این موسسه در جدول زیر آمده است.

 

نام

سمت/عنوان

موضع

خلاصه اظهارات

سیف

رئیس کل بانک مرکزی

مخالف فعالیت

هم‌اکنون به غیر از دو موسسه هیچ مرکز مالی و اعتباری با اسامی ائمه معصومین وجود ندارد. موسسه «ثامن‌الحجج» مجوز ندارد.

حمید تهرانفر

معاون نظارتی بانک مرکزی

مخالف فعالیت

تعاونی اعتباری ثامن الحجج در حال حاضر تحت حسابرسی یک موسسه حسابرسی معتبر قرار دارد که نهایتا این گزارش حسابرسی می تواند به شفافیت و ارائه تصویر دقیق از وضعیت مالی این تعاونی کمک کند.

شاکرمی

دادستان عمومی و انقلاب کرج

منعی ندارد

خبر توقف موسسه مالی ثامن الحجج (ع) در استان البرز تکذیب می شود. موسسه فوق الذکر دراستان البرز دارای چهارشعبه فعال است و هرچهار شعبه اکنون مشغول به فعالیت هستند.

موسی الرضا ثروتی

نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان درمجلس

احتمال بروز مشکل

 

موسسه ثامن الحجج(ع) نیز درصورتی که هنوز موفق به اخذ مجوز نشده باشد در این باره فعالیت داشته باشد، بانک مرکزی باید پاسخگوی مشتریان این موسسه درصورت بروز هر نوع مشکلی باشد. بی توجهی بانک مرکزی به ادامه فعالیت موسسات‌مالی و اعتباری غیرمجاز سرنوشتی مشابه "موسسه میزان" را رقم خواهد زد.

محمد جواد کولیوند

نماینده مردم کرج،اشتهارد و آسارا

احتمال بروز مشکل

نمی خواهیم در فضای آینده موسسه ثامن الحجج (ع)اتفاقاتی که برای موسسه "میزان" و" پدیده "رخ داده را شاهد باشیم.درتلاش برای پیگیری اخذ مجوز برای موسسه مالی ثامن الحجج(ع) از روال عادی آن هستیم تا سپرده‌گذاران و کارمندان این موسسات درسراسر کشور متضرر نشوند. تدبیربانک مرکزی این است که موسسه مالی ثامن الحجج(ع) برای ممانعت از ایجاد دغدغه برای مردم تعطیل نشود.

 

 

 

۴۵۲۳۱

 

 

کد N1045950

وبگردی