آفتاب

تمایل همزمان آلمان و انگلیس برای مشارکت در عملیات علیه داعش

تمایل همزمان آلمان و انگلیس برای مشارکت در عملیات علیه داعش

مقامات آلمان و انگلیس از تمایل کشورشان برای مشارکت در عملیات علیه داعش در سوریه خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس می‌گوید که زمان مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش فرا رسیده است. همزمان یک سخنگوی حزب حاکم آلمان نیز می‌گوید که جنگنده‌های تجسسی تورنادو برای مبارزه با گروه داعش در سوریه اعزام خواهند شد.

به گزارش رویترز، دیوید کامرون در پاسخ به گزارش کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا یادآور شده که لندن نمی‌تواند صبر کند تا بحران سوریه خاتمه یابد و آنگاه به علیه گروه داعش اقدام کند.

کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا در گزارشی تصریح کرده که حملات هوایی علیه داعش در سوریه باید در چارچوب یک استراتژی «منسجم» برای شکست دادن این گروه انجام شود و از آنجا که چنین استراتژی وجود ندارد، نباید دست به حملات هوایی علیه این گروه زد.

این در حالی است که کامرون تأکید کرده است که اشتباه خواهد بود اگر بریتانیا امنیت خود را از دیگر کشور‌ها جدا کند و نظاره گر باشد که دیگر کشور‌ها بار مسئولیت حملات هوایی علیه داعش در سوریه برای متوقف کردن اقدامات این گروه برای حمله به بریتانیا را بردوش بگیرند.

رویترز می‌گوید که دیوید کامرون گزارشی ۲۴ صفحه‌ای در پاسخ به گزارش کمیته روابط خارجی ارائه کرده است که براساس آن مبارزه با گروه داعش وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.

طبق این گزارش، دولت هنوز زمان رأی‌گیری پارلمان بریتانیا در خصوص مشارکت در حملات هوایی این کشورعلیه گروه داعش مشخص نکرده است، اما انتظار می‌رود اوایل هفته آینده در این خصوص رأی‌گیری شود.

پارلمان بریتانیا سپتامبر گذشته با عملیات نیروی هوایی این کشور در خاک عراق موافقت کرد، ولی حاضر نشد محدوده این عملیات را به خاک سوریه گسترش دهد.

با این حال پس از حملات مرگبار پاریس که دستکم ۱۳۰ کشته برجای گذاشت، دیوید کامرون می‌گوید که پیوستن لندن به حملات هوایی علیه گروه داعش در سوریه ضروری است.

 

کد N1045549

وبگردی