آفتاب

فراخوان حماس برای «جمعه خشمی دیگر» علیه اشغالگران صهیونیست

فراخوان حماس برای «جمعه خشمی دیگر» علیه اشغالگران صهیونیست

جنبش حماس مردم فلسطین را به برگزاری تظاهرات و مقابله با صهیونیست‌ها در " جمعه خشمی" دیگر علیه اشغالگران و تظاهرات پس از نماز جمعه امروز فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای تمامی فلسطینی‌ها را به افزایش فشارها و گسترش دامنه درگیری‌ها و تظاهرات در روز جمعه دعوت کرد و این اقدامات را ستون‌های انتفاضه و پایه‌های مقاومت دانست. این جنبش افزایش "تمامی اشکال و راه‌های مقاومت را تا ریشه‌کن شدن اشغالگری از فلسطین و تحقق خواسته‌های مردم از جمله آزادی و استقلال،" خواستار شد.

حماس در بیانیه خود ادامه اقدامات اشغالگران در عدم تحویل اجساد شهدا، ادامه حملاتشان به مسجد الاقصی و یورش به نمازگزاران و مسوولان این مسجد را نیازمند شکل‌گیری جنبش مردمی گسترده و مقاومتی سخت برای تحت فشار گذاشتن اشغالگران و برهم زدن صفوف نیروهای امنیتی و نظامی این رژیم در استان‌های مختلف کرانه باختری دانست و تاکید کرد: وفاداری به خون شهدای فلسطین تا زمانی که قلبی در فلسطین بتپد تعهدی بر گردن مقاومت خواهد بود.

این جنبش با تاکید بر ادامه انتفاضه سوم تا تحقق تمامی اهداف آن، از جوانان فلسطینی دعوت کرد روش‌های جدیدی را در مقاومت خود به کار گرفته و خواب را از چشمان دشمن بربایند، تلفات را افزایش داده و امنیتی که دشمن به آن می‌بالد را از بین ببرند.

فلسطین از ابتدای ماه گذشته میلادی شاهد انتفاضه جدید جوانان فلسطینی است. این درگیری‌ها پس از اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشین‌ها و سربازان صهیونیستی در یورش به مسجد الاقصی شدت گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین تا عصر روز پنجشنبه تعداد شهدای انتفاضه سوم فلسطین را بیش از 100 تن اعلام کرد که 22 تن از آنها کودک هستند.

انتهای پیام

کد N1045467

وبگردی