آفتاب

تاکید پوتین و اولاند بر لزومتشکیل ائتلاف گسترده در مبارزه با داعش

تاکید پوتین و اولاند بر لزومتشکیل ائتلاف گسترده در مبارزه با داعش

رییس جمهوری روسیه در دیدار با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود بر وجود هماهنگی میان مواضع مسکو و پاریس در زمینه تشکیل ائتلاف گسترده برای مبارزه با داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، پوتین در جریان استقبال از اولاند در مسکو گفت: روسیه آماده همکاری با فرانسه در مبارزه با تروریسم است و از تلاش های همتای فرانسوی خود برای تشکیل ائتلاف گسترده در راستای مبارزه با تروریسم قدردانی می کند.

وی افزود: اقدامات تروریستی که علیه روسیه و فرانسه (سقوط هواپیمای مسافربری روسیه بر فراز سینای مصر و حملات پاریس) انجام گرفت ما را به سمت تلاش های بیشتر در زمینه مبارزه با تروریسم سوق می دهد.

از سوی دیگر اولاند با بیان اینکه برای هماهنگی اقدامات با روسیه در زمینه مبارزه قانونی با تروریسم به مسکو رفته است افزود: ایجاد ائتلاف گسترده و قدرتمند برای مبارزه با تروریسم و تلاش هماهنگ در این زمینه ضروری است.

گفتنی در سقوط هواپیمای مسافربری روسیه بر فراز سینای مصر تمام ۲۲۴ سرنشین آن کشته شدند. گروهک داعش مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت و فرضیه انفجار در داخل هواپیما پیش از سقوط نیز توسط روسیه تأیید شد.

همچنین در حملات تروریستی پاریس که به صورت همزمان در چندین نقطه شهر انجام گرفت دست کم ۱۲۹ نفر کشته شده و صدها نفر دیگر زخمی شدند. گروهک تروریستی داعش مسئولیت این حملات تروریستی را نیز بر عهده گرفت.

کد N1045128

وبگردی