آفتاب
با دستور نخست وزیر روسیه؛

مسکو موظف به اتخاذ تمهیدات اقتصادی بازدارنده علیه ترکیه شد

مسکو موظف به اتخاذ تمهیدات اقتصادی بازدارنده علیه ترکیه شد

نخست وزیر روسیه با محکوم کردن حادثه انهدام جنگنده روسی از سوی نیروهای نظامی ترکیه، از دولت مسکو خواست تا ظرف مدت دو روز تمهیدات اقتصادی لازم علیه دولت ترکیه را اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه با محکوم کردن اقدام ترکیه مبنی بر انهدام جنگنده سوخو 24 روسیه دستور داد که دولت مسکو تمهیدات اقتصادی بازدارنده را علیه دولت آنکارا اتخاذ کند.

وی در این باره گفت: این اقدام ترکیه به عنوان یک کشور همسایه و همچنین عضو ناتو، به وضوح به منزله تهاجم علیه دولت ما محسوب می شود.

مدودف ادامه داد: پیشتر تمهیدات سیاسی و نظامی در پاسخ به این جنایت اتخاذ شده و این روند ادامه خواهد یافت. اما دولت موظف خواهد بود که در واکنش به این تهاجم، تمهیداتی را نیز در حوزه اقتصادی اتخاذ کند.

به گفته وی این تمهیدات عبارت خواهند بود از تعلیق همکاری های اقتصادی، اعمال محدودیت بر عملیات های مالی، اعمال محدودیت بر قراردادهای تجاری، تغییر قوانین گمرکی صادرات و واردات، تمهیدات بازدارنده در عرصه گردشگری و توریسم، اعمال محدودیت بر حمل و نقل (ترانزیت کالا، حمل و نقل هوایی و دریایی)، کاهش همکاری در زمینه امدادرسانی و استفاده از نیروی کار خارجی.

نخست وزیر روسیه در ادامه دو روز به دولت فرصت داد تا طرح خود را برای اجرای تمهیدات لازم علیه ترکیه ارائه دهند و تذکر داد که هیچ تاریخ دقیقی برای لغو تصمیم اخیر وجود ندارد و جدول زمانی اجرای طرح به شرایط بین المللی و همچنین نحوه رابطه مسکو – آنکارا بستگی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که صبح امروز پنجشنبه وزارت کشاورزی روسیه در راستای اتخاذ تمهیدات اقتصادی بازدارنده علیه ترکیه از تشدید نظارت دیده بان دارو و غذا بر اقلام خوراکی صادر شده از سوی این کشور خبر داد.

کد N1045014

وبگردی