آفتاب
سفارت ایران در باکو خبر داد

همکاری‌های تهران و باکو برای مقابله با حوادث غیرمترقبه

همکاری‌های تهران و باکو برای مقابله با حوادث غیرمترقبه

قائم مقام وزیر کشور ایران به منظور نظارت بر مانور چگونگی مقابله با حوادث غیرمترقبه در دریای خزر با عنوان «خزر ۲۰۱۵» به باکو سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سفارت ایران در آذربایجان اعلام کرد: اسماعیل نجار، قائم مقام وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران در دیدار با کمال‌الدین حیدراف، وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان مواجهه جمهوری اسلامی ایران با حوادث گوناگونی نظیر سیل، زلزله، رانش زمین را موجب برخورداری از تجارب و استفاده از دانش روز دانست و آمادگی ایران را برای تبادل تجربه با جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

او در این دیدار که با حضور محسن پاک‌آیین، سفیر کشورمان انجام شد، با اشاره به ضرورت امداد و نجات، اسکان آسیب‌دیدگان، نوسازی و بازسازی در مناطق حادثه‌خیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بر لزوم نظارت دقیق در روند ساخت و ساز و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در کشور تأکید کرد .

اسماعیل نجار انجام مانورهای مشترک میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور مدیریت موثر بحران را مفید دانست و در این خصوص بر انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با این کشور تاکید کرد.

هم‌چنین در این دیدار کمال الدین حیدراف، وزیر موقعیت اضطراری جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به نفت و گازخیز بودن دو کشور در منطقه، آذربایجان به منظور پیشگیری از بروز حوادث، آمادگی دارد همکاری‌های لازم را درباره رفع آلایندگی‌های صنعتی داشته باشد.

وی بر آمادگی کشورش بر اجرای مانورهای مشترک به منظور تقویت امدادرسانی در منطقه تاکید کرد.

کمال الدین حیدراف افزود: با توجه به امکان وقوع حوادثی نظیر آتش‌سوزی در جنگل‌ها و یا حوادثی در دریای خزر، گاهی اعزام نیرو به آن مناطق تنها با هلی‌کوپتر میسر است و نبود تفاهم‌نامه مشترک میان دو کشور موجب کندی و دشواری‌هایی در امدادرسانی می‌شود که انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند برای دو کشور گامی مؤثر باشد.

او با اشاره به اقدامات خوبی که به منظور جلوگیری از رانش زمین از سوی دولت آذربایجان صورت گرفته گفت: به منظور توسعه جاده‌ها با لحاظ قرار دادن مسایل ایمنی و زیست محیطی، باید بستر و موقعیت را برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی فراهم کرد.

انتهای پیام

کد N1044845

وبگردی