آفتاب

دو کره برای مذاکره حول بهبود روابط نشست مرزی برگزار می‌کنند

دو کره برای مذاکره حول بهبود روابط نشست مرزی برگزار می‌کنند

مقامات کره‌شمالی و کره‌جنوبی امروز (پنجشنبه) به منظور تحقق بخشیدن به هدفشان برای برگزاری مذاکرات در سطح مقامات عالی رتبه به عنوان بخشی از توافقنامه‌هایشان حول محور برطرف کردن بن بست نظامی بوجود آمده در اوت سال جاری میلادی، در یک روستای مرزی با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو کره تابستان گذشته به خاطر انفجار مین که پیونگ یانگ مقصر آن بود و منجر به معلول شدن دو تن از سربازان کره جنوبی شد علیه یکدیگر اعلان جنگ کردند.

این بن بست اواخر اوت سال جاری میلادی پس از برگزاری مذاکرات طولانی میان این دو رقیب و موافقت در خصوص یکسری توافقات حول محور کاهش تنش که شامل از سرگیری مذاکرات میان مقامات ارشد این دو کشور است، کاهش یافت.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول می‌گوید: نشست امروز با هدف مذاکره درباره زمان و مکان برگزاری مذاکرات میان مقامات عالی رتبه و برنامه این مذاکرات برگزار می‌شود.

دو کره اواخر اوت سال جاری میلادی گفتند: مقامات دو کشور برای مذاکره درباره چگونگی بهبود روابط، مذاکراتی را در سطح مقامات عالی رتبه در آینده نزدیک در سئول یا پیونگ یانگ برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N1044780

وبگردی