آفتاب
در تهران صورت گرفت؛

رایزنی های ایران و سوئیس در خصوص تحولات منطقه

رایزنی های ایران و سوئیس در خصوص تحولات منطقه

معاونان اروپایی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشور مان با قائم مقام وزارتخارجه سوئیس دیدار کرده و در خصوص مناسبات اقتصادی و مسائل مننطقه گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوریسه قائم مقام وزارت خارجه سوئیس به ایران سفر و با تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو نمود .

در دیدار قائم مقام وزارت امور خارجه سوئیس و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان ، موضوعات مختلف دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این دیدار طرف سوئیسی آمادگی خود را برای توسعه مناسبات اقتصادی در تمام حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران در پرتو اجرائی شدن برجام اعلام نمود .

مجید تخت روانچی نیز با اشاره به نتايج حاصله ازاجرای برجام گفت: اکنون زمان مناسبی برای برنامه ریزی فعالیت های اقتصادی گسترده میان ایران و اروپا است . دو طرف همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت روابط دو جانبه ، راهکارهای توسعه مناسبات و حل مشکلات روابط را بررسی نمودند .

علاوه بر این یورسیه قائم مقام وزرات خارجه سوئیس و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه درباره همکاری های دوجانبه و تحولات منطقه مذاکره نمودند.

قائم مقام وزارت خارجه سوئیس با اشاره به وجود مشکل تروریسم در منطقه بر ضرورت حل و فصل مسائل از طریق گفتگو و راه حل های سیاسی تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اظهار داشت رفتارهای مسئولانه کشورهای منطقه به پیشبرد این گفتگوها کمک می کند. تروریسم وافراط گرایی از معضلات کنونی منطقه می باشد و مبارزه با آن نیازمند مشارکت جمعی است.

 

کد N1044740

وبگردی