آفتاب

دیدار اولاند و نخست‌وزیر ایتالیا/پیشنهاد "فرهنگی" رنتزی برای مقابله با تروریسم

دیدار اولاند و نخست‌وزیر ایتالیا/پیشنهاد "فرهنگی" رنتزی برای مقابله با تروریسم

رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی تاکید کرد: باید تدابیر لازم برای تقویت امنیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری با ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت امنیت در کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد.

وی گفت: هدف ما مبارزه و از بین بردن تروریست‌های داعش است. ما تمامی اقدامات لازم را برای حفظ امنیت مرزهای خود به کار خواهیم گرفت.

اولاند همچنین افزود: باید طرح‌هایی سیاسی را برای حل بحران سوریه و لیبی اجرا کنیم.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که باید با ترکیه در خصوص تامین امنیت تمامی مرزهایش به توافق کامل برسیم.

اولاند بر لزوم میزبانی آوارگان در ترکیه به منظور حضور آنها در نزدیکی مرزهای کشور مادرشان بدون پناهنده شدن در اروپا تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: باید مراکز استقبال را تقویت کرد تا کنترل مرزهایمان را تضمین کنیم.

اولاند افزود: طی چند ساعت آینده به روسیه خواهم رفت و سلسله دیدارهایی را خواهم داشت که به ما اجازه می‌دهد از آنچه در پاریس رخ داد درس بگیریم. چیزی خطرناک‌تر از سکوت جامعه جهانی در قبال خطر داعش در منطقه نیست.

از سوی دیگر، نخست وزیر ایتالیا تلاش‌های دیپلماتیک اولاند را برای حل بحران سوریه و لیبی ستود و گفت: وی به تلاش‌های خود در این راستا ادامه خواهد داد تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: ایتالیا به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است و در کنار فرانسه خواهد ایستاد و این کشور را در مقابله با حملات خارجی حمایت خواهد کرد.

نخست وزیر ایتالیا بر لزوم تلاش برای گسترش ائتلاف علیه داعش تاکید کرد و گفت: باید به جنگ‌های داخلی پایان داد تا ورود پناهندگان متوقف شود.

نخست وزیر ایتالیا یک شیوه منحصر به فرد را در راستای مبارزه با تروریسم پیشنهاد کرد که مبتنی بر سرمایه‌گذاری بر فعالیت‌های فرهنگی با اختصاص 500 یورو برای هر جوان ایتالیایی است.

رنتزی پیشنهاد کرد که حدود دو میلیارد یورو به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص داده شود چراکه اقدامات امنیتی به تنهایی برای نابودی تروریسم کافی نیستند.

انتهای پیام

کد N1044674

وبگردی