آفتاب
وزیر بهداشت در مرز مهران:

تمامی امکانات بهداشتی و درمانی در مرز مهران برای زائران فراهم است

تمامی امکانات بهداشتی و درمانی در مرز مهران برای زائران فراهم است

ایلام-وزیر بهداشت گفت: تمامی امکانات بهداشتی و درمانی در مرز مهران برای زائران فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی  صبح پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی لازم با کشور تمامی امکانات بهداشتی و درمان در مرزهای کشور و خارج از مرزها یعنی در داخل خاک عراق برای زائران فراهم شده است.

وی بین داشت: در حال حاضر تمامی امکانات بهداشتی ودرمانی در مرز مهران برای زائران فراهم شده و هیچ مشکلی در بحث امکانات و تجهیزات پزشکی در مرزهای کشور از جمله مهران وجود ندارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پنج درمانگاه صحرایی در مرز مهران برای زائران پیش بینی شده است، گفت: وزارت بهداشت با کمک هلال احمر، بسیج پزشکی تمامی امکانات لازم در مرزهای کشور و خاک عراق برای زائران فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: پنج دانشگاه علوم پزشکی کشور در مرزهای کشور از جمله مرز مهران به عنوان استانهای معین حضور دارند و علاوه بر این گیت های سلامت برای ورود زائران نیز پیش بینی شده است

قاضی زاده هاشمی با اشاره به بیماری های واگیردار در کشور عراق، اظهار داشت: از زائران می خواهیم به مسائل بهداشتی از جمله آب های آشامیدنی سالم توجه کنند.

وی عنوان کرد: یک هزار نیروی هلال احمر و پزشکی با هماهنگی وزارت بهداشت عراق در بیمارستانهای معین کشور عراق برای خدمات رسانی به زوار حضور دارند.

وی افزود: در بحث برگشت زوار نیز زوار با توجه به گیت های سلامت هیچ نگرانی از ورود بیماری های واگیردار به کشور نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور صبح امروز وارد فرودگاه شهدای ایلام شد و در این سفر رئیس جمعیت هلال کشور و رئیس اورژانس کشور دکتر قاضی زاده هاشمی را همراهی می کنند.

بازدید از پایگاه های امداد و نجات درمحور ارتباطی ایلام - مهران و بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) و پایگاههای بهداشتی شهرستان مهران از برنامه های سفر وزیر بهداشت تاکنون بوده است.

همچنین بررسی روند امدادرسانی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت است.

سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد کردند.

کد N1044652

وبگردی